AMBIL IKHTIBAR MAKAN BERPADA PADA. JANGAN SALAHKAN KERAJAAN.

 


Kisah isteri artis makan kena caj mahal tu, katanya dia makan di Tepian Tebrau. Seingat aku, tempat tu memang mahal.


Pengalaman aku masa bujang dulu pernah makan dengan dua orang kawan aku. Makan sup campur je. Sekali tengok kena RM21. Tahun 1998, RM21 untuk tiga orang makan dah kira mahal.


Lepas tu bukan sedap mana. Sup campur dia pun banyak daging je. Sebelum bayar, aku tanya, aku order tadi sup campur. Apsal dalam tu ada daging je? Salah hantar ke sup campur dia memang ada daging je? Dia kata memang macam tu.


Sebelum balik, aku cakap kawan aku bawak balik pinggan cawan semua sebab dah kira sekali dah. Brader yang ambik duit tu tengok aku kecik besar kecik besar je agaknya..


Satu lagi tempat mahal di Senibong. Itu pun tempat habiskan duit. Kalau makan kat situ, tak payah nak merungut kalau kena bayar lebih.


Sebab tu sebagai orang JB pun, aku jarang masuk tempat macam tu. Baik aku pergi LC Catering. Lagi murah dan berbaloi. Ada banyak kedai lain sekitar JB yang lebih berpatutan.


Aku tak sokong sesiapa sebab aku pun tak ada di tempat kejadian. Cuma nak pesan, ambil tahu dekat mana kita nak makan. Jangan main terjah je. Kalau rajin, tengok review di Google dulu.


Jangan buat perangai lebai dan walaun. Masa order tak ingat dunia. Time bayar salahkan kerajaan dan PMX. Itu dungu namanya. Makan ikut kemampuan kita. Kalau mampu, bayar. Tak mampu kalu, cari tempat lain. Banyak lagi yang murah. Guane boh?


 

Raja Gelap II 


.


1 comment:

Anonymous said...

Dah nk mkn diluar nk masak sendiri x de kesempatan terima je la…x kan larat nk berak Maggie shj?