JANGAN NAK UBAH SEJARAH LA..UMNO YANG JEMPUT CHINA KOMUNIS DATANG MALAYSIA

 DAENG JAUHAR: BN dan Parti Komunis China semakin rapat

Nak ubah buku sejarah tu tipu sahaja. Saya adalah Panel Sejarah Kem.Pendidikan M'sia bersama Khoo Kay Kim dan beberapa orang lagi. Saya nak betulkan fakta sejarah Malaysia.

DAP tak condong pada PKM atau PKC. Sebab tu sejak DAP ditubuhkan dalam tahun 1966 hingga sekarang DAP tidak pernah pun jemput wakil PKC hadir Persidangan Agong DAP.

Yang jemput wakil PKC sebagai pemerhati ialah UMNO dan MCA. Kalau DAP condong pada PKC sudah tentu PKC selalu jemput pemimpin² DAP hadir dalam Kongress PKC.

Pemimpin DAP seperti Dr.Chan Man Hin, LKS, LGE dan ramai lagi memohon visa untuk melawat China pun tak diberi. LGE 10 tahun jadi KM Penang dan 2 tahun jadi Menteri Kewangan M'sia pun tak dapat visa nak lawat China.

Sebenarnya sebelum tubuh DAP parti asal yang mereka tubuh ialah PAP of Malaysia. Mereka anak didik Lee Kuan Yew. China anti LKY atas sebab S'pore antara negeri yang simpan wang USD, Pound dan Emas yang dibawa lari oleh Koumintang tahun 1949.

PKC sejak zaman Mao Zedong, Hua Guofeng Deng Xiaoping meminta berkali² suruh S'pore pulangkan wang dan emas yang dibawa lari oleh Komintang dan simpan di S'pore tetapi S'pore enggan.

Tahun lepas apabila berlaku rusuhan di Hong Kong, mastermindnya ialah CIA yang berpejabat di Kedutaan US S'pore. Wang di salurkan ke akuan NGO melalui HSBC dan OCBC Bank.

Oleh kerana DAP adalah kembar PAP maka k'jaan Komunis China cukup benci pada DAP.

Dulu yang lulus projek Forest City, Kulim City sehingga beratus ribu China Komunis dapat PR Malaysia siapa yang bagi?!!

Nadwa dari Bersatu yang cakap kata DAP tu Komunis tak faham sejarah. Beliau keluar UMNO sama dengan Anina dan Datuk Hamidah, lepas tu tak dapat jawatan dan tak dapat bertanding PRU jadi cakap merapu.

Maaf saya bukan sokong DAP tetapi saya sokong kebenaran fakta Sejarah.

Dato' Abd.Malek Hanafiah

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10157722652884032&id=769794031



 

No comments: