JANGAN TERLAJAK JAUH SANGAT, MAKAN DIRI.



Siapa yang ikuti perjalanan Politik Nasaruddin Mat Isa di dalam PAS, akan faham Politik Azmin Ali, Keduanya hampir mempunyai ciri yang sama...orangnya ada kebijaksanaan dalam Politik, tapi bercita cita tinggi dalam Politik.. 

Nasaruddin asalnya jadi orang kuat Presiden PAS, Almarhum Ustaz Fadzil Noor.. akhirnya mengenepikan orang yg Ikhlas dalam Perjuangan seperti Hassan Syukri untuk jawatan No 2 dalam Parti... Azmin pun asalnya orang kuat Ds Anwar Ibrahim, Akhirnya mengenepikan Syed Hussin Ali untuk jawatan No 2 Dalam Parti..

Mereka ini bijak dalam Politik.. Merencana dalam diam, Mungkin juga ada persamaan keduanya, Pernah menjadi Broker bagi Najib Razak bagi kepentingan Politik masing2 bagi mencapai maksud cita cita Politik peribadi, Dan mungkin Nasa berjaya memecahkan PAS dibantu anasir luar PAS, Begitu juga Azmin.. 

cuma bezanya, Wan Azizah orang nya bijak , Sabar dan baik akhlaknya, orang yang merendah diri biarpun diperlakukan dan dikhianati..Boleh meraikan perbezaan..tak seperti Haji Hadi,sangu melihat Parti mereka berpecah demi kedengkian dalam hati dan rasa besar diri..kesabaran Wan Azizah itu yang menyelamatkan PKR dari berpecah..

Dulu Nasaruddin pernah kantoi dengan Almarhum Tok Guru Nik Aziz dalam usahanya mewujudkan Kerajaan Perpaduan dengan UMNO dan mengenepikan Pakatan Rakyat.. Hari ini, Gambaran yang hampir serupa dalam dilihat dalam Politik Azmin Ali.. Mereka ini nampak diam, Tapi diam diam berisi seperti mana Langkah Kajang dulu..

Dulu awalnya nampak seperti Nasaruddin Mat Isa mereka yang mempunyai keupayaan dan masa depan dalam Parti masing masing, dan akhirnya tercampak dari parti dan perjuangan hanya disebabkan tamak mengejar impian dan cita cita peribadi mereka..

Orang yang Bijak, Tapi kalau takda Keikhlasan dalam perjuangan, tak berguna..Akhirnya akan gagal seperti Nasaruddin Mat Isa yang mengejar cara hidup mewah, Apakah Azmin akan mengikut jejak Nasib seperti Nasaruddin Mat Isa.. Masa akan menenetukan.. 

Masih sempat Taubat kalau taknak senasib Nasaruddin Mat Isa.... Jangan Terlajak Jauh sgt.... esok makan diri.. :)

Ipohmali

No comments: