SURAT DARI MAJOR BUAT PM



Mejer Zaidi setuju dgn artikel ini

SAYA ALIH BAHASA DAN UBAH SEDIKIT DARI TULISAN SEORANG VETERAN ANGKATAN TENTERA NEGARA .

Sila ambil perhatian wahai rakan2 Veteran ATM  dan sahabat Pesara awam ku sekalian.

Tolong baca dan majukan kepada rakan2 kita yang lain secepat mungkin....

Rayuan kepada PM Malaysia dari Veteran2 ATM Dan Pesara2 awam.

Semua rakyat Malaysia akan pasti menyokong Rayuan ini.

Salam DS PM,

Lakukan perubahan ini dan saya Pasti negara akan ikhtiraf kepimpinan DS.

Pencen seumur hidup yang di berikan kepada ahli politik yang hanya menjalankan tugas sepenggal di Parliament atau DUN adalah satu ketidakadilan yang amat ketara jika di bandingkan dengan Anggota Tentera dan kakitangan awam kerajaan yang telah berkhidmat tidak kurang dari 20 tahun perkhidmatan. Ini adalah satu perbendaharaan yang amat hina kepada kakitangan kerajaan.

Tidak ada seorang pun yang boleh beri penerangan atau menyangkal kenapa anak2 muda mudi yang telah berkhidmat di dalam Tentera Dan Polis selama 20 tahun atau lebih, risikokan diri mereka semata2 untuk memberi kebebasan dan kemerdekaan kepada rakyat tetapi hanya mendapat 50%  gaji pokok terakhir mereka apabila bersara dan pegawai tentera tauliah jangka pendek dan anggota Lain lain pangkat ATM yang berkhidmat antara 10 ke 20 tahun TIDAK DAPAT PENCEN Langsong. Mereka juga telah merisikokan nyawa mereka. Mereka di ibaratkan sebagai hampas oleh kerajaan.

TETAPI MP dan ADUN yang hanya berkerja di tempat yang selesa dan selamat dan yang dikawal oleh anggota Tentera dan Polis yang sama dapat pencen penuh selepas berkhidmat 5 tahun sahaja. ADAKAH INI MASUK AKAL???

DS PM, UBAHLAH PERATURAN INI DAN NEGARA AKAN MENGHARAGAI DS SAMPAI BILA2....

Hapuskan pencen seumur hidup ahli2 politik Yang jadi MP Dan ADUN.

Samalah seperti DS memotivasikan rakyat biasa untuk melepaskan subsidi kerajaan, motivasikanlah MP dan ADUN untuk melepaskan imbuhan2 dan subsidi2 yang keterlaluan yang tak sepatutnya diberi pada mereka termasuk pencen.

Kami harap ianya bermula dari DS PM sendiri... DS adalah seorang pakar motivasi yang hebat...

Terima kasih saya ucapkan jika DS setuju dengan Pendapat saya ini.

~ Yang Ikhlas~

Mej Hj Mior Rosli TUDM (Bersara)

_[ Jika sesiapa membaca Surat ini, forward Kan pada 20 orang, dalam masa 3 Hari, pasti ramai yang akan dapat perutusan ini Dan ianya boleh menjadi Satu kempen di peringkat nasional.

Jika anda pilih tidak mahu sebarkan nya, anda masih juga telah membuat satu pilihan. Wira wira Tentera Yang berani ini telah memberi anda "kebebasan" itu di mana mereka telah meletakkan nyawa mereka untuk anda mampu membuat pilihan itu...!]

.........................................

No comments: