Anwar Ibrahim Kekal Dlm Penjara Selagi Hadi Presiden

Oleh:Tulang Besi

Rekod Presiden PAS kita semua sudah maklum.

Sejurus selepas PRU2008 beliau sudah pun memulakan langkah bercakap dan berdialog dengan UMNO dalam gelap sekaligus menikam Anwar Ibrahim.

Haji Hadi konsisten menikam dan menjadi duri kepada Anwar sepanjang 2008 sehingga sekarang.

Keenganan beliau menjadikan Anwar Ibrahim calon PM Pakatan Rakyat sebelum PRU13 juga salah satu faktor yang telah memenangkan UMNO dan Barisan Nasional dlm PRu13 yang lepas. Haji Hadi mengambil langkah yang lebih drastik dengan menabalkan Tengku Razaleigh sebagai calon PM bagi PAS pada PRU13 yang lepas

Keengganan beliau menyokong Langkah Kajang serta penukaran MB Selangor juga contoh besar betapa bencinya beliau dengan Anwar Ibrahim.

Presiden PAS lebih suka memusuhi Anwar Ibrahim berbanding memusuhi UMNO sehingga ke tahap beliau redha berkerajaan perpaduang dgn UMNO di Selangor demi mengagalkan perancangan Anwar untuk menukar Khalid Ibrahim

KEBENCIAN KEPADA ANWAR MENYEBABKAN PAS DITOLAK RAKYAT

Hasilnya sekarang, pengundi-pengundi Cina dan India sudah menolak PAS kerana sikap dan tindakan-tindakan beliau.

Pengundi Melayu juga tidak beralih kepada PAS atas tindakan Hadi mensabotaj Anwar Ibrahim malahan beliau menjauhkan lagi pengundi Melayu kepada Pakatan Rakyat dan kepada PAS.

Kalau Haji Hadi kekal Presiden PAS, maka PAS akan kalah banyak kerusi kerana kehilangan undi India dan CIna dan tiada penampbahan undi Melayu dalam Pilihanraya yang bakal tiba.

PUTRAJAYA HANYA DENGAN PENCALONAN ANWAR IBRAHIM SEBAGAI PM

Untuk memenangi Putrajaya, PAS perlu mencalon Anwar Ibrahim sebagai PM Pakatan Rakyat seperti yang kita lakukan 1999.

Kak Wan Azizah perlu bertanding Parlimen Permatang Pauh dan memangku Ketua Pembangkang sehingga PRU depan.

Presiden PAS perlu mencalonkan Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri kalau mahu Pakatan Rakyat terus menerus gagah meluncur ke depan sekaligus merampas Putrajaya.

Ini mengikut langkah arwahnya Ustaz Fadzil Mohd Nor yang telah mencalonkan Anwar Ibrahim sebagai calon Perdana Menteri walaupun Anwar di dalam penjara 1999 yang lepas.

Hasil kebijaksanaan arwahnya, PAS berjaya mengekal Kelantan, merampas Terengganu dan membuat "inroad" di Selangor, Perak, Pulau Pinang dan gemilang di Kedah dan Perlis. Hanya kerana pengundi Cina dan India tidak berubah sahaja yang telah menyelamatkan Barisan Nasional pada tahun 1999.

Semua ini tidak akan berlaku selagi Haji Hadi Awang kekal sebagai Presiden PAS.

Anwar Ibrahim akan kekal dalam penjara kalau Haji Hadi Awang kekal menjadi Presiden PAS.

Pakatan Rakyat tidak usah bermimpi untuk menawan Putrajaya kalau Haji Hadi Awang kekal memimpin PAS sebagai Presiden.

Sudah tiba masanya Haji Hadi Awang melepas jawatan Presiden ini dan mengganti Tok Guru Nik Aziz sebagai Mursyidul Am PAS Pusat kerana keuzuran Tok Guru Nik Aziz.

Sebaiknya Haji Hadi Awang mengikut jejak langkah arwah Tuan Haji Yusuf Rawa yang telah melepas jawatan Presiden dan menjadi Mursyidul AM PAS  yang pertama.

TULANG BESI

No comments: