Umno Johor mahu Muhyiddin jadi PM sebelum PRU-13

PANAS!! Kempen 'Kami Mahu Muhyiddin sebagai PM sebelum PRU' telah bermula...


Semalam The Malaysian Insider melaporkan Najib telah menggesa seluruh ahli-ahli UMNO agar merapatkan barisan untuk mempertahankan Putrajaya dari diambil alih oleh Pakatan Rakyat slepas PRU13 nanti..

Nampaknya dari apa yang mula tersebar ialah Najib sepatutnya mengerahkan kesemua penyokongnya sendiri dalam UMNO supaya mempertahankan dirinya dari serangan penyokong Muhyidin.

Poster diatas telah ditemui dinaikkan dibeberapa pusat membeli belah di negeri Johor negeri asal Muhyiddin beberapa hari lalu.

Poster dengan "Selamatkan Barisan Nasional" di bahagian atas manakala di bahagian bawahnya tertera "Kami Mahu Tan Sri Muhyiddin Yassin Sebagai PM Sebelum PRU13" dipercayai diterbitkan oleh Barisan Nasional Negeri Johor.

Menurut salah seorang pengunjung yang ditemui, orang UMNO percaya Muhyiddin lebih layak untuk memimpin Malaysia berdasarkan perkembangan semasa yang tidak memihak Najib dipercayai akibat campurtangan isterinya sendiri, Rosmah Mansor dalam hal pentadbiran negara.

Poster seperti di atas juga telah ditemui diedar kan di Pulau Pinang oleh beberapa orang ahli UMNO yang dipercayai penyokong Muhyiddin.

Dan lebih menarik lagi kempen oleh para penyokong Muhyiddin ini juga telah mewujudkan dua laman Face Book iaitu 'Kami sokong Muhyiddin sebagai Perdana Menteri'dan 100,000 sokong Perdana Menteri baru Tan Sri Muhyiddin Yassin..

Jawapan yang dijangkakan dari pemimpin UMNO tentang kempen penyokong Muhyiddin yang telah terbongkar ini ialah "Ini adalah agenda Pembangkang untuk meretakkan hubungan baik antara Perdana Menteri dan Timbalannya..."

Tak percaya?? korang tunggulah...

Sumber: Anak Sungai Derhaka

No comments: