ELEHHH.....BERIBU KES LAGI AWAT HANG TAK MAU SIASAT????

http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/nazri-siasat-kes-wanita-diserang-bapa-saudara-ketika-di-jakarta/


PALING BELIT CAKAP MENTERI INI LA..........

Nazri: Siasat kes wanita diserang bapa saudara ketika di Jakart

KUALA LUMPUR, 21 Nov — Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Nazri Aziz meminta supaya pihak berkuasa menjalankan siasatan segera berhubung aduan seorang wanita telah dipukul oleh bapa saudaranya, minggu lalu.

Katanya, beliau telah mengarahkan setiausahanya untuk berhubung dengan Timbalan Ketua Polis Kuala Lumpur Datuk Amar Singh mengenai laporan yang dibuat sebelum ini dan menjalankan siasatan serta-merta.

“Saya amat berdukacita kerana dalam tahun 2011, perkara sebegini boleh berlaku. Ini menunjukkan bahawa lelaki yang buat perkara itu cukup rendah akal budinya.

“Mana boleh kita lakukan perbuatan yang begitu teruk terhadap wanita,” katanya kepada pemberita selepas mengedarkan risalah “Keganasan Terhadap Wanita dan Kanak-kanak” di Stesen KL Sentral di sini hari ini.

Selain beliau, kempen itu turut disertai lebih 10 Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN), Pakatan Rakyat dan Bebas, yang bersama-sama mengedarkan 200 risalah berkaitan keganasan terhadap wanita dan kanak-kanak.

Dalam pada itu, Nazri (gambar) mengingatkan masyarakat di negara ini supaya lebih bersikap prihatin terhadap gejala keganasan terhadap wanita dan kanak-kanak.

“Di Malaysia, kita masih ada pemikiran iaitu ‘jangan jaga tepi kain orang’ di mana saya rasa ia salah sekiranya melibatkan keganasan terhadap wanita dan kanak-kanak. Kita perlu jadikan ia masalah kita dan lebih prihatin,” katanya.

No comments: