USAHA RAMPAS SELANGOR.RONNIE LIEW NAFI ARAH HANTAR ARAK

Selangor- usaha menjatuhkan kerajaan Selangor tidak berjaya lagi apabila usaha melaga-lagakan pimpinan PAS dan DAP akhirnya terdedah apabila Ronnie mengeluarkan kenyataan bahawa beliau tidak pernah mengarahkan dikembalikan semula minuman keras ke pasaraya 7 Eleven dan hanya memberi pandangan sahaja.


Menurut Liu, isu yang mengundang kontroversi itu sebenarnya adalah pandangan beliau berhubung dengan tindakan majlis Bandaraya Shah Alam yang di dakwa merampas itu sebenarnya hanya pandangan berbentuk nasihat dima 7-ke 11 pasaraya tersebut dirampas minuman beralkojhol tersebut, dan bertentangan dengan akta dalam majlis bandaraya itu sendir yang sebum ini tidak dimaktubkan dalam akta perbandaran itu.

Menurut Liu lagi beliau yang menerima maklumat dari wartawan berhubung dengan perkara tersebut kemudiannya diberitahu bahawa ianya dilakukan oleh pihak bandaraya dan mendakwa bahawa ianya dilakukan tanpa mempunyai lesen.

"Bila saya menyoal tentang lesen pengarah ,dia tahu dia tidak punya lesen tersebut dan tidak mempunyai kuasa untuk mengarahkan rampasan tersebut dan mendakwa bahawa beliau melakukan kesilapan, dan beliau mendakwa bahawa beliau menjalankan tugas atas desakan beberapa ahli majlis untuk melakukannya tanpa mahu menyebut nama mereka" demikian jelas Liu lagi.


Menurut Liu lagi Dato Hassan Ali yangmerupakan rakan dalam Pakatan Rakyat, mungkin menjadi mangsa kepada keadaan dan juga tekanan politik berhubung dengan peristiwa tersebut, dan mendakwa bahawa hunumga baik beliau dengan Dato Hassan baik "Peristiwa ini tidak akan meretakkan hubungan kami,malah semakin baik" demikian jelas Liu lagi.Kami adalah dalam arah perjuangan yang sama .Kita akan teruskan perbincangan ini .

"Orang yang hanya tahu mengambil kesempatan ini seperti Khir Toyo, jangan lah bermimpi kerana kami akan teruskan hubungan baik ini dan kami akan bekerjasama" semikian jela Liu lagi.

Menurut Liu lagi dialoq seperti ini patut diteruskan lagi dari masa ke semasa.PAS Selangor dikatakan akan menganjurkan satu demontrasi membantah Liu namun dengan campurtangan ketua pemuda PAS , isu ini akhir dapat diselesaikan.malah dalam masa yang sama Umno juga ingin menagguk di air keruh.......

No comments: