SAMBUTAN LUAR BIASA UNTUK KETUA UMUM DAN PRESIDEN DI PULAU PINANG








LAWATAN KERJA 1 FEBRUARI







Lawatan kerja sehari Ketua Umum dan presiden PKR ke Pulau Pinang mendapat sambutan yang luar biasa.Lawatan muhibbah bersempena Sambutan Tahun Baru Cina dan sambil bekerja Ketua Umum ke Permatang Pauh menjadi lebih meriah apabila ribuan orang hadir dalam setiap ceramah dan lawaatn beliau ke majlis jamuan dan sambutan Tahun Baru Cina diadakan.

Beliau bermula dengan menerima kunjungan seramai 13 orang pekerja perpustakaan negeri yang di berhentikan dan menyelesaikan masalah mereka di Yayasan Aman dan kemudian ke majlis kenduri kahwin di dewan Kim Seng.Majlis kenduri anak kepada seorang penyokong diawal perjuangan reformasi dulu berlangsung di dewan di Bukit Mertajam.Dato seri Anwar adalah tetamu khas pada majlis perkahwinan pasangan tersebut

Anwar kemudiannya ke kawasan ladang penternakan kambing yang di usahakan oleh seorang anak tempatan yang mengusahakan ladang ternakan dan restoran di kampong Pelet Kubang Semang dimana beliau menternak kambing import dan juga tempatan selain megusahakan restoran yang berkonsepkan hasil kambing dan susunya.Ladang yang di beri nama Mutiara Kristal ini diusahakan beliau bersama isterinya.



MELAKUKAN LAWATAN KE LADANG DAN RESTORAN CRISTAL MUTIARA


















DSAI BERJALAN BERSAMA ORANG RAMAI KE DEWAN MACHANG BUBUK










Pada sebelah petangnya Dato seri Anwar menghadiri Majlis jamuan sambutan Tahun Baru Cina di dewan St Ann Bukit Mertajam dimana majlis yang dihadiri lebih 5000 orang didalam dan luar dewan ini adalah majlis jamuan negeri yang turut dihadiri oleh Ketua Menteri Pulau Pinang, Timbalan Ketua Menteri dan para barisan EXCO kerajaan negeri .

Anwar kemudiannya ke perkampungan Machang Bubuk dimana beliau juga di raikan di satu majlis sambutan tahun baru Cina disamping merasmikan cawangan baru dan menerima ahli baru PKR seramai 200 orang .Machang Bubuk adalah kerusi PKR di bawah YB Tan Hock Leong.

Anwar kemudiannya bersama rakyat berjalam sejauh 150 meter ke dewan dan di iringi ra 1500 orang ke dewan di mana jamuan di adakan.

Acara kemuncak ialah pada sebelah malam di taman Chai Leng Park dimana sambutan majlis diadakan di restoran Wellesly dimanabeberapa persembahan, tayangan berkaitan dengan nasib rakyat Palestin, persembahan dan juga pentomen ,pukulan gendang cina dan ucapan diberikan.










Persembahan nyanyian lagu negaraku oleh kanak-kanak tadika dan nyanyian lagu PKR bersama kanak-kanak tadika dan juga wanita PKR di adakan.selain hidangan dan juga jamuan makan malam.










klik pada gambar untuk besarkan

























No comments: