PENGETUA DAN GURU BESAR DIARAH AGAR JANGAN MERAIKAN KERAJAAN NEGERI SEBAGAI TETAMU-TIMBALAN PENGARAH PENDIDIKAN NEGERI

SIAPA TIMBALAN PENGARAH PENDIDIKAN NEGERI.
MAKLUMAT YANG DIDAPATI IALAH BELIAU(SI PENAKUT) YANG BERJAWATAN TIMBALAN PENGARAH PENDIDIKAN NEGERI MENYATAKAN KEPADA PEGAWAI-PEGAWAI SUPAYA "BERMAIN SELAMAT" AGAR PIHAK KEMENTERIAN PELAJARAN DI IBU PEJABAT(PUSAT) TIDAK MELIHAT.
DEEEEiiiiii aku nak bagi tau pada hang,wahai mamat penakut,jangan takut sangat macam nampak hantu pocong ditengah jalan.Awat la hangpa ni dipilih jadi pengarah dan timbalan pengarah???tang mana cerdiknya hangpa dan tingginya keilmuan hangpa.Kalau takut macamna nak jadi pemimpin.
Anwar pernah berkata"kalau takut,pengecut macamana nak jadi pemimpin"petikan deklarasi Permatang Pauh pada 19 september 1998

PULAU PINANG 28HB -terdapat ura-ura dimana arahan telah dikeluarkan oleh pihak atasan Kementerian Pelajaran Pulau Pinang apabila mengarahkan pihak sekolah agar jangan memberi kebenaran, meraikan ,menyambut,meminta wakil-wakil rakyat Barisan Rakyat supaya hadir ke sekolah dan diraikan sebagai VVIP dan VIP.

Sehingga berita ini ditulis , belum pun ada sebarang surat rasmi yang diterima oleh pihak sekolah dan arahan belum dikeluaran lagi.Namun di Pulau Pinang pegawai-pegawai JPN negeri di ketuai oleh seorang Pengarah yang mempunyai hubungan rapat dengan ketua pemuda UMNO Permatang Pauh yang dikatakan mempunyai banyak skandal. Sebagaimana yang pernah dilaporkan, beliau juga mempunyai cita-cita dalam politik.Jika beliau telah bersara brkemungkinan besar ialah pegawai yang akan menggantikan beliau.

Selain itu, menurut maklumat yang diterima kebanyakkan pegawai di Jabatan Pelajaran Negeri adalah terdiri dari penduduk luar dari negeri Pulau pPnang.Hampir 80% pegawai JPN negeri adalah terdiri dari guru-guru luar yang datang bertugas di Pulau Pinang dan tidak pulang-pulang ke kampung halaman sendiri dan berkhidmat di jabatan Pulau Pinang. Kemungkinan mereka untuk mengetahui perkembangan sosio budaya kanak-kanak yang membesar di Pulau Pinang terhad kerana mereka membesar di suasana yang berlainan dari tempat asal mereka ketika zaman persekolahn.

Ini sudah tentulah memberi sedikit sebanyak perbezaan persepsi dan pandangan tentang sesuatu kawasan dan sosiobudaya masyarakat Pulau Pinang yang berbagai mengurangkan juga strategi dan tatacara dari segi psikologi dalam pendekatan pendidikan. Namun ini bukan alasannya. Adakah anak tempatan kurang berkelayakkan atau dipilih berdasarkan kepada hubungan sebagai rakan atau hubungan sebagai penyokong UMNO?

Malah ada antara pegawai yang terlalu takut sehinggakan arahan sebegini juga terpaksa diikut, padahal apabila berkhidmat di Jabatan Pelajaran Negeri, maka seharusnya lah menerima kerajaan yang dilantik dan menerima hakikat bahawa dimana bumi dipijak dan langit dijunjung,dan terima lah hakikat bahawa kelak akan tumbang juga keangkuhan BN.

No comments: