PROGRAM KEMASYARAKATAN


KEADILAN(PKR) NIBONG TEBAL SUMBANG UBAT KEPADA PESAKIT KENCING MANIS


Oleh:Wartawan Rasmi Laman Reformasi


Sungai Bakap 18 Dis.-Pergerakan PKR hari ini telah melakukan program kemasyarakatan dengan melakukan sumbangan dan rawatan kepada pesakit kencing manis yang kronik. Sumbangan dan rawatan ini dilakukan oleh Ketua Angkatan Muda Negeri Dr Azhar dan Pengerusi PKR Bahagian Ustaz Maktar di rumah Pn Subaidah semalam.ubat-ubatan tradisional ini disumbangkan oleh Syarikat Meridian Life.

Program kemasyarakatan ini bertujuan untuk menyembuhkan penyait kencing manis yang kronik dengan memberikan ubat-ubatan tradisional dan juga moden.



Kaki Pn Subaidah yang hampir sembuh


MenurutPn Subaidah lagi ubat tradisional yang diberikan oleh Dr Azhar amat berkesan kerana sakit yang dialami beliau sehingga hampir dipotong kakinya telah berjaya memberikan kesan yang luar biasa sehingga luka dikakinya kering. Beliau sekeluarga bersyukur dan berterima kasih dengan usaha dan sokongan yang diberikan sehinggakan kakinya dapat diselamatkan dari dipotong.


Suami dan keluarga Pn Subaidah berasa gembira.kerana ,kalau dahulu,beliau sukar untuk berjalan,kini beliau hampir sembuh dengan bantuan dan nasihat dari Dr Azhar dan juga sokongan dari Ustaz Maktar yang tidak jemu-jemu memberikan rawatan dan sokongan.beliau hanya mengambil dos sekali sahaja dan kini hampir sembuh.Beliau sekeluarga juga mengucapkan ribuan terima kasih kepada Syarikat Meridian Life yang sudi memberikan sumbangan kepada beliau.


Bersempena dengan hari raya Adidul Adha ini, Ketua Umum PKR DSAI akan mengadakan lawatan di Sungai Bakap dan langsung merasmikan Pejabat PKR Bahagian Nibong Tebal yang terletak di Sg Bakap dimana dijangkakan hampir 1500 ahli baru yang mana 100% nya adalah kaum India akan diterima masuk sebagai ahli berdaftar yang baru.Berita selanjutnya akan dilaporkan pada 22hb nanti apabila ketua PKR sendiri akan menerima kemasukkan ahli baru dari kaum India di seluruh Nibong Tabal.Kemasukan beramai-ramai ini akan memberi kesan yang besar kepada undi untuk kemenangan PKR Bahagian.

No comments: