TEBUK ATAP



Liyana Marzuki


Kecoh di media sosial, Kerajaan akan tumbang minggu ni. Berapa kali dah kita dengar ini cerita. 


Pandangan saya sama. Cerita the boy who cried wolf, namanya. Orang dah meluat pun nak dengar. 


Modus operandi mereka sama. Bila nak elok sikit ekonomi, mulalah kepanasan. Mereka perlu buat sabotaj besar2an. Makanya tebuk atap la yang diulang2. Sampai lebam. 


Window mereka limited, hanya ada sampai penghujung Januari. Lepas Agong baru naik, mereka nescaya kurang berani.


Saya dah bgtau lama, geng atas pagar (GAP) bukan suka sangat Kerajaan ini. Tapi depa lagi tak suka bertukar Kerajaan lagi. Lebih rela beri peluang sepenggal tengokkan apa boleh mereka buat. 


Namun kalau set Pembangkang dah nampak sgt taksub kuasa, dah kalah tak berlapang dada. Lagi lah GAP tak boleh terima. Telanlah lesser evil pada negara. 


************************


Satu lagi saya perasan, mereka guna propagandist suka fitnah dan maki2. Untuk sebarkan dakyah mereka. Ini progandist yang sama, UMNO dok guna sekian lama. Siap dibayar oleh Kak Mah. Tengoklah apa nasib mereka? Tumbang juga akhirnya. 


Rakyat Malaysia ini majoriti nya orang munasabah. Politik kebencian dan adu domba tu takkan bertahan lama. Sebab lama2 kita penat nak dengar. Akan dibolayan saja. 


Tak percaya, tengok lah reach propagandist ini makin hari makin menurun. PEMPENGERUH mereka pun stamina dah hilang nak maki2 hari2. Sebar fitnah dan benda negatif ini akan makan diri. 


Jadi kalau orang tanya saya, betul ke Kerajaan nak tumbang esok hari? Jawab saya. Enjoy your year end holiday. Chill2 dengan keluarga. 


Insya Allah, Malaysia ini masih lagi dibawah rahmat-Nya. 


Salam hormat,

Liyana Marzuki




No comments: