Tuduh Menteri Pendidikan seleweng peruntukan: Laporan polis ke atas CheguBard

 



Oleh: Noraini Nordin


Kenyataan semberono aktivis pro PN, Badrul Hisham Shahrin atau CheguBard mendakwa kononnya Menteri Pendidikan, Fadhlina Sidek membuat projek 'sakau' melalui perlaksanaan Program Penghayatan Hadis 40 Imam Nawawi amat tidak bertanggungjawab.


Susulan tuduhan oleh CheguBard yang tidak disertakan bukti itu Setiausaha Politik Menteri Pendidikan, ‘Atiqah Syairah Shaharuddin membuat satu laporan polis di Balai Polis Dang Wangi, Kuala Lumpur semalam.


Berdasarkan laporan itu, ‘Atiqah menyatakan ketika berada di sebuah hotel di Johor Bahru pada 8 September lalu, beliau telah menerima satu kiriman video daripada nombor yang tidak dikenali melalui aplikasi Whatsapp yang memaparkan Chegubard membuat tuduhan melulu terhadap Fadhlina selaku Menteri Pendidikan.


Dalam video tersebut, kata ‘Atiqah, Badrul telah menuduh Menteri membuat projek 'sakau' buku teks atau mengaut keuntungan melalui perlaksanaan Program Penghayatan Hadis 40 Imam Nawawi.


Sehubungan itu, dalam laporan polisnya, ‘Atiqah menafikan segala tuduhan yang dibuat oleh Badrul tersebut sambil menyifatkannya sebagai berniat jahat, bersifat 3R serta mengelirukan masyarakat.


Menurut beliau, walaupun ketika musim kempen Pilihan Raya Kecil (PRK), tuduhan yang bersifat fitnah tidak seharusnya dibenarkan, apatah lagi berkaitan dunia pendidikan kerana ia hanya mengelirukan masyarakat serta menimbulkan keresahan dalam kalangan ibu bapa pelajar.


Sehubungan itu, ‘Atiqah Syairah berharap pihak polis dapat menjalankan siasatan terhadap fitnah jahat oleh aktivis pro PN terbabit.

No comments: