HINA LEBAI BEEKOPIAH TAPI MEMFITNAH

 



Bukanlah suruh orang pergi konsert tapi moshing tu semua. Cuma peringatan jangan suka pandang rendah dan hina orang, apatah lagi anggap diri sendiri je yang suci. Kalau jumpa pendosa, beri nasihat bukan menghujat. Guane boh?


 

Raja Gelap 





Iskandar Azaman

Aku kalau gi concert ada aja moshing. 


Aku dah pergi Pantera. Ada mamat ni lompat depan aku suruh aku tumbuk dia. Blur kejap, tapi dia mintak lagi sekali … so aku tumbuk lah dia.


Masa pergi Ozzfest, Pantera masuk aku cuba kedepan tapi puluh ribu orang pushing, Mat Salleh pun semua lagi besar dari aku memang hampir suffocate. So give up pergi belakang baring kat atas tanah kat belakang. 


Pergi Iron Maiden kat Singapore memang orang Singapore kurang sikit lah … Deorang diri goyang kaki sikit2. Tapi geng ex-pat ada moshing. So aku join aje. Ada lah pening sikit lepas kena tolak2.


Marilyn Manson aku gi sorang2 duk depan tapi tak mosh. Tapi depan betul sampai kena peluh Marilyn Manson. 


Megadeth kat KL aku tak mosh jugak. Sebab food poisoning. Takleh lompat2.


Metallica ada headbanging tapi takdelah moshing sangat. 


Dah banyak concert aku pergi. Metal, Pop, Rock, BTS semua aku dah pergi …


Tapi kat university aku dapat First Class Honours. Aku kerja Kerajaan dalam bidang forensik dah dekat 20 tahun. Aku jadi saksi pakar lebih 100 kali hadir kat Mahkamah seluruh Malaysia. Alhamdulillah umur 40 aku dah pergi menunaikan Haji. Financially aku dah takde hutang dah. Rumah & kereta fully paid for. Setiap malam aku makan kat rumah mak aku. Aku jugak baru2 ni jadi AJK PIBG kat sekolah anak aku (sekolah aku jugak dulu). 


So bila orang cerita macam moshing dan pergi concert ni hina sangat aku nak jugak tengok pencapaian korang.


Sebab pada pendapat aku, orang pakai kopiah yang berkali2 kalah saman fitnah tapi masih disanjung tu lagi lah hina.







.


No comments: