Kerajaan Perpaduan akan kekal hingga habis penggal


PN IBARAT ‘SCAMMER’ SKIM

 CEPAT KAYA





Normàn Radzuan

Buat rakyat Malaysia, buat ahli parti, buat penyokong kerajaan dan pemimpin kerajaan perpaduan… percayalah kata2 PMX, Insyallah kerajaan Perpaduan ini akan kekal habis penggal dan tiada apa yg perlu digundahkan.


Seperti kenyataan saya dahulu pemimpin PN ibarat ‘scammer’ skim cepat kaya. Menjanjikan pulangan lumayan dari hari ke hari, minggu ke minggu dan bulan ke bulan agar dpt menipu pelabur utk terus setia dan melabur dgn skim cepat kaya tersebut.


3 bulan sahaja, sebelum puasa, sebelum raya, selepas raya dan terbaru 15hb… ia sekadar kata2 politik atas beberapa faktor yg wajar difikirkan secara intelektual. Ia sebenarnya hanya sebagai ‘HARAPAN’ utk mengelakkan hilang kepercayaan dan seterusnya sokongan.


Kenapa PN berterusan berkempen PN akan akn jadi kerajaan…?


1) Psikologi kpd penyokong dan pengundi agar terus bersemangat kononnya perjuangan mereka hanya sedikit lagi utk mencapai kejayaan. Ia adalah psikologi scammer peniagaan dan scammer yg berlaku seluruh dunia.


2) Pembangkang seolah mahu kestabilan politik tidak berlaku agar pelabur2 tidak hadir. Kononnya kerajaan ini akar bertukar sedikit masa lagi. Apabila pelabur tidak hadir mereka akn mengatakan kerajaan ini gagal.


3) Tidak mahu melenturkan semangat penyokong di mana dlm tempoh 60 hari lagi PRN akan berlaku. Perang psikologi membina keyakinan kononnya kerajaan ini akan runtuh kerana green wave. Apabila berjaya scam dan keputusan peratusan undi Melayu kpd PN, mereka akn berkempen kononnya kerajaan Perpaduan ini ditolak org Melayu.


4) Divert issues yg sebenar di mana pemimpin2 PN yg akan dihadapkan ke mahkamah satu persatu pada bulan Mei. Ia isu yg sgt menakutkan kpd individu terbabit dan ia isu yg sgt menakutkan buat PN kerana bimbang ia akn membuatkan penyokong2 mereka tahu tembelang mereka akn diketahui ketika kes mahkamah berjalan nanti.


Lihat gambar … bagi penyokong kerajaan ia biasa2 sahaja tetapi bagi Muhyiddin and the gang mereka melihat sebagai ‘HARAPAN’ telah musnah. Mereka tahu mereka menuju jalan mati.


Istana telah memberi amaran tidak akn melayan dan menasihatkan jgn menyusahkan rakyat. Pemimpin BN dan GPS pula berdiri teguh di belakang PM serta parti2 kecil yg lain. Kini DS Anwar yg dahulu menjadi ketua pembangkang kini menjadi Ketua Kerajaan harapan seperti menuju jalan buntu.


PN hanya ada PAS sebagai parti dominan dan Bersatu tiada kekuatan akar umbi. Manakala Gerakan tak ubah dilihat seperti parti Pejuang di dlm PN yg langsung tidak mempunyai pengaruh. Mereka hanya kekuatan Melayu sahaja sdgkan PH/BN ada kekuatan Melayu dan semua kaum di seluruh negara.


Kekuatan PN yg ada dahulu kewangan dan kuasa tetapi kini mereka sudah tidak mempunyai kuasa eksekutif itu lagi. BERSATU tahu jika dlm tempoh 2-3 tahun ini kerajaan Perpaduan gagal dijatuhkan… keberangkalian PAS meninggalkan mereka sgt tinggi selain pemimpin mereka berisiko akn menjadi kartel mahkamah.


Jadi sepatutnya pemimpin2 dan penyokong kerajaan Perpaduan serang bukan bertahan. An attack is the best defense dan itu semua org tahu hal itu dlm startegi peperangan atau perang saraf politik …sepatut pemimpin dan penyokong menyerang mengatakan PN menipu rakyat.


Politik di Malaysia ini hanya perang psikologi utk lahirkan persepsi sahaja tak perlu dibuktikan dgn kuasa ekonomi sgt. Saya bimbang samada PH dan BN terlalu bergantung kpd figura PMX yg ke sana sini dgn baju Melayu dan program2 agama.


PH dan BN kena bekerjasama dgn lebih baik. Kedua parti ini di dlm kerajaan… seperti kata Pandikar Amin, “If you have power, you are powerful…if you don’t use your power, you are bloody fool.”



No comments: