KALAU BENCI SEKALI PUN JANGAN LA TUNJUK KURANG AJAR DAN SOMBONG...

 



Beginikah akhlak pemimpin dari parti berjenama Islam? Yang datang tu pemimpin tertinggi negara. DS Anwar berkunjung atas kapasiti PM, bukan ahli politik. Tak profesional langsung. Egonya tinggi menggunung buatkan aku teringat kisah ketika iblis dilaknati Allah dan diusir dari syurga.

Kalau sekali pun benci dengan DS Anwar, ataupun sebab takut tak dapat 'menahan diri' dari terpana oleh aura DS Anwar atau sedang sibuk uruskan hal negeri sekali pun, paling tidak wakilkanlah seorang exco untuk sambut PM.

Tapi dia punya tunjuk sombong, disisipkan begitu saja. Yang kelakarnya, duit dia nak. Bila peruntukan diberi melalui JPP, dia marah. Tapi dengan orang yang beri peruntukan tu dia tunjuk sombong pulak. Apa jenis manusia la.

Ada walaun dan lebai yang bekap kata DS Anwar datang tak beritahu. Main terjah je. Sedangkan dalam lawatan yang sama, DS Anwar diperkenan untuk bertemu dengan Sultan Mizan. DS Anwar main terjah istana je ke?

Atau lebai dan walaun nak kata darjat MB jauh lebih tinggi dari Sultan Mizan? Jumpa sultan takpe kalau tak ada appointment tapi jumpa MB mesti kena ada appointment. Ke macamana?

Sebab itulah aku kata tindakan MB Terengganu ni sebenarnya menunjukkan keegoannya. Jika begini caranya, memanglah wajar pembangkang tak diberi peruntukan. Guane boh?

Raja Gelap

 

No comments: