MELANGGAR UNDANG UNDANG BUKAN KESALAHAN MORAL?



ZAHARIN MOHD YASIN

Image may contain: 2 people, text that says "KHAIRUDDIN TAK SALAH, YANG LALAI ADAKAH KEMENTERIAN KESIHATAN DAN KEMENTERIAN LUAR Khairuddin tidak patut dipersalahkan kerana tidak memakai gelang merah jambu- yang diwajibkan kepada mereka yang pulang dari luar negara dan menjalani kuarantin- selepas kembali dari Turki bulan lalu. "Kementerian Kesihatan ada kelalailanlah, bukan ada apa, kelalaian, begitu jugak Kementerian Luar, menyebabkar Khairuddin menjadi mangsa dan diserang. Mursyidul Am PAS Hashim Jasin BULETİN"
Pada Hadi Awang  dari PAS melanggar undang-undang dan peraturan menyusun dan mengatur masyarakat bukan kesalahan moral.

Ohhh begitu ya. Al-Quran, hadis dan sunnah tidak mengajar kelakuan itu satu kesalahan moral dari ajaran Islam dari pandangan Lebai Pas. Termasuk tidak mematuhi kurantine yang dibuat secara undang-undang.
Tafsirkan kenyataan Lebai ini.
PAS hari ini menegaskan parti itu sangat mementingkan isu moral dan maksiat dalam kalangan pemimpin serta anggota partinya.
Jika didapati ada antara mereka melakukan kesalahan membabitkan moral atau dosa, maka tindakan tegas termasuk pecat akan diambil, kata presidennya Abdul Hadi Awang.
"Yang penting moral dulu... kalau buat sesuatu maksiat yang bercanggah dengan lslam dan moral, kita pecat dia," katanya kepada media di Kuala Lumpur hari ini.
Sumber: Malaysiakini.


Image may contain: 1 person, text that says "malaysiakini me BERITA Mukhriz Hazim malaysiakini.com Menteri PAS langgar kuarantin: Yang penting moral dulu, kata Hadi"

No comments: