CARA Umno DAN Pas TIPU ORANG MELAYU JUAL TANAH


Hak milik setara saja... TOL? Temporary Owner Land... Hahahhaha... Kalau pun hakmilik kekal sekali pun kerajaan boleh ambil dgn membayar pampasan... Inikan sementara...

Tanah kita ini hak milik kerajaan meskipun ada geran atas nama kita. Kalau kerajaan nak ambil kita tidak boleh membangkang kecuali mengikut prosidur dibenarkan!!!



Oleh : Muhamad Hishamudin Hashim Zahari Sulaiman .

Kalu tak tau baca peta, belajar...

Jgn terus dgn kebodohan diri pertahankan benda yg nyata salah

CONTOH "GERAN TANAH" YANG DIGUNA OLEH UMNO PAS UNTUK KELIRUKAN ORANG RAMAI
(Disertakan peta, lukisan & fakta. Ambil lah peluang ini untuk belajar tengok peta & geran tanah.)

Subjek: Plot tanah hakmilik sementara PT 9109

Sungai Kedondong adalah yg berwarna putih panjang di bahagian atas peta. Sempadan plot tanah PT 9109 dilukis dalam warna kuning. Struktur-struktur haram yg diroboh pula dilukis dalam warna merah.

Nampak tak rumah-rumah haram (merah) terletak di LUAR sempadan pemilik tanah PT9109 (kuning)?

Struktur di LUAR sempadan tanah yg dimiliki maksudnya struktur HARAM lah. Jadi betul lah kerajaan ambil tindakan meroboh struktur-struktur haram yang telah menceroboh tanah kerajaan.

Nak argue kononnya cukai dibayar? Nak argue kononnya ada geran tanah?

Ye, memang kau miliki tanah plot A. Memang kau bayar cukai tanah untuk plot A. Memang kau ada resit cukai tanah plot A. Memang kau ada geran tanah plot A. TAPI kau bina rumah bina bengkel bina kedai di atas tanah plot B. Siapa ajar buat macam tu?

Cuba korang tengok juga bahagian kanan gambar peta. Nampak tak berpuluh-puluh biji rumah HARAM dibina di luar sempadan petak kuning? Ada juga yg dibina sampai tepi-tepi sungai. Itu tanah rizab sungai yang dimiliki kerajaan negeri. Siapa ajar bina rumah tepi-tepi sungai?

Tanah rizab sungai yg diwartakan lazimnya ikut segi dan susur sungai sebagai langkah bersedia (contingency) in case ada keperluan melebarkan sungai di masa akan datang. Siapa ajar bina rumah di dalam rizab sungai?

Cukup jelas bahawa tindakan tegas kerajaan negeri adalah betul, tapi malangnya ramai tidak reti baca peta, tidak reti baca geran tanah, tidak reti ukur tanah, sebab itu termakan spin & fitnah UMNO PAS.

Dengan sekeping geran tanah yg bermasalah sahaja UMNO PAS telah berjaya menghasut orang ramai membenci kerajaan negeri.

Kredit Friends Of Selangor

No comments: