Betulkah YB Nurul Izzah Anwar tidak mengenang budi?


Image result for MAHATHIR MEET ANWAR AT COURT





Fakta.
1. Bagai mana dan Kenapa Mahathir kembali kepada Anwar Ibrahim?
3. Ketika Tun berada dalam Umno dan berusaha menjatuhkan Dato Seri Najib atas sebab tidak dapat mengawalnya lagi, tembahan pula Dato Najib tidak mahu selamanya ikut telunjuk Tun. Pelbagai cara digunakan oleh Tun ketika dalam umno untuk menjatuhkan Dato Najib tetapi gagal,akhirnya Tun keluar dari Umno dan menubuhkan Bersatu.
Tun keluar dari Umno kerana gagal menjatuhkan Dato Najib.
4. Pada mulanya Tun berniat hanya untuk menjatuhkan Dato Najib tetapi apabila beliau gagal,Tun mengubah fikiran keluar dari Umno dan menubuhkan Bersatu.
Related image

5. Setelah Tun berjaya menubuhkan Bersatu akhirnya Tun mahu ' Mohon Kerjasama ' dengan Dato Seri Anwar Ibrahim.
Tun kemudian jumpa dengan Dato Seri Azmin Ali dan Azmin Ali menyampaikan hasrat Tun kepada Anwar Ibrahim.
6. Akhirnya Azmin Ali bawah Tun berjumpa Anwar Ibrahim ketika Anwar hadir perbicaraan di Mahkamah.
7. Perundangan membataskan Anwar Ibrahim yang tidak dibenarkan berjumpa dengan orang awam kecuali Isteri dan anak-anaknya serta peguam atau pengamal Undang-undang.
8. Akhirnya Tun mengarahkan kawannya, Tun Daim memperbaharui lesennya untuk kembali aktif sebagai Peguam atau pengamal undang-undang agar dapat berjumpa dengan Anwar Ibrahim dalam penjara untuk proses perundingan dan persafahaman.
9. Tun mahu jumpa Anwar Ibrahim dengan tujuan dan niat memohon kepada Anwar Ibrahim masuk bergabung dalam PAKATAN pembangkang yang telah diasaskan oleh Anwar Ibrahim.
10. Anwar Ibrahim terima permohonan Tun dengan ' BERSYARAT. '
Syarat pertama adalah, Tun kena AKUR dan PATUH kepada ' Agenda Reformasi ' dan Tun bersetuju.
Syarat kedua, Tun akan dilantik sebagai Perdana Menteri ' SEMENTARA ' Tun bersetuju.
11. Anwar Ibrahim menerima Tun sebagai rakan kerjasama dalam Pakatan kerana dua sebab.
Pertama, Tun yang terlebih dahulu menghulurkan ' Ranting Jaitun ' sebagai tanda persahabatan.
Tidak seperti yang tersibar di alam maya, Anwar Ibrahim di ' Fitnah ' melutut kepada Tun.Wal hal Tun yang menghulurkan persahabatan terlebih dahulu bukan Anwar Ibrahim.Anwar Ibrahim seorang yang berprinsip tidak akan tunduk dan melutut kepada sesiapa.
Kedua,Tun SETUJU, AKUR dan PATUH kepada ' AGENDA REFORMASI ' dimana matlamatnya ialah menumbangkan Umno/Bn yang sombong,bongkak,rakus menggunakan kuasa,perasuah dan salah guna kuasa dalam konteks mengubah kerajaan dan membuat pembaharuan bukan sekadar menjatuhkan Dato Najib.
12. Anwar Ibrahim seorang yang luar biasa bayangkan dalam penjara Anwar Ibrahim masih boleh mengawal dan menantukan percaturan politik diluar yang menjadikan beliau sebagai ' King Maker ' dalam kitaran politik Malaysia masa kini.
13. Anwar Ibrahim seorang pemimpin yang berfahaman ' DEMOKRATIK ' dan menggunakan pendekatan Islam dalam politik.
14. Dalam politik tiada kawan dan musuh yang kekal, yang kekal adalah prinsip perjaungan atau fahaman dalam politik,moral,maruah dan harga diri.
Anwar Ibrahim tidak mengubah prinsip perjuangan ' Menentang Kemungkaran dan Menegakkan Keadilan' sebagai seorang denokratik,sebaliknya musuh-musuh nya yang mengubah prinsip dan kembali kepadanya.

No comments: