SIRI 3...PROJEK PEMBIKINAN FILEM ANAK ROSMAH




Reported in the New York Post


Dilaporkan dalam Majalah New York

    " Buat masa ini, agensi-agensi bakat telah mengehebahkan  dengan berita bahawa Leonardo DiCaprio mungkin akhirnya melakukannya untuk membintangi  filem The Wolf di Wall Street dibawah arahan pengarah Martin Scorsese , sebuah projek yang pertama kali dilaporkan secara eksklusif oleh Vulture hampir setahun yang lalu i. Kemudian, awal pagi ini , Tamat masa dijalankan berita bahawa dana itu telah akhirnya telah dikunci ke tempatnya , ihsan Wall Street 
 Copious sex, drugs and violence - movie makers Marfarland, Scorcese and Aziz
Menjerat diri sendiri  : Riza Aziz , bekas HSBC bank pelaburan dari London, dan Joey McFarland, koboi ekuiti swasta dari Kentucky. Red Granite Pictures akan membiayai sepenuhnya penyesuaian ciri memoir Jordan Belfort seorang yang suka  mabuk , perbuatan yang songsang yang kaya dengan perjalanannya menjadi  jutawan dalam tahun lapan puluhan dimana mensabitkan persekutuan di bawah pentadbiran Reagan .. "[ Vulture 3/15/12 ]

Screen Shot 2013-12-27 at 12.57.12The Hollywood Reporter sebuah majalah menerangkan perihal sebuah  parti  bagi pelancaran Red Granite Picture di Cannes sebagai " salah satu daripada parti yang terhangat didunia" , menerangkan Wolf di Wall Street sebagai filem yang menelan belanja hampir $ 100,000,000 dolar. Mereka mempunyai satu wawancara yang jarang berlaku dengan Aziz , sebagai rakyat Malaysia beliau memberikan beberapa maklumat menarik:

 

"Red Granite telah ditubuhkan oleh Riza Aziz – anak tiri  lelaki perdana menteri yang  berusia 35 tahun Perdana Malaysia Najib  Tun Abdul Razak dan di kalangan generasi baru  dan ahli-ahli kewangan filem tertarik kepada Hollywood – dan Joey McFarland , 40 ... Dalam salah satu daripada beberapa wawancara mereka telah menyatakan  , Aziz dan McFarland, kedua-duanya dengan latar belakang dalam bidang kewangan, bercakap dengan The Hollywood Reporter tentang bagaimana mereka telah menghabiskan tahun-tahun yang lalu , rancangan mereka untuk syarikat dan keazaman mereka untuk  mengikat peruntukan  bajet dengan Wolf ..

Aziz : Kami ingin membuat 3-5 filem setahun , dengan satu tentpole dan dua atau tiga filem dengan belanjawan yang lebih sederhana dalam lingkungan $ 20 juta ke $ 40 juta.


 THR: Berapa banyak wang yang menyokong anda?

 McFarland : Kami tidak bercakap tentang itu.

Aziz : Saya akan mengatakan bahawa saya mempunyai wang yang dilaburkan dalam syarikat. Ia menunjukkan bahawa saya mempunyai sokongan dalam industri ini  dan saya komited dari sudut kewangan . Kami juga mempunyai kumpulan pelabur, terutamanya dari Timur Tengah dan Asia.

THR: Apakah bapa anda memikirkan usaha baru anda ?

 Aziz : . Saya mempunyai kelonggaran , tetapi dia suka untuk mengetahui bahawa projek-projek kita ada dikaitkan dengan keturunan [ Hollywood Reporter ]


Sarawak Report menunjukkan bahawa kenyataan di atas dengan langkah - anak Najib membayangkan yang  bahawa kewangannya kukuh dan ianya adalah wang milik keluarga dan bahawa dia adalah ke tahap bertanggungjawab kepada 'bapa ' beliau Perdana Menteri, yang memberikan dia ' kelonggaran ' .

Aziz in a family pose













Aziz ( kiri) dalam satu keluarga bergambar dengan Rosmah dan adik-beradik




No comments: