KETAMAKKAN WALL STREET- DUIT MALAYSIA DISAPU/ INI SATU PENDEDAHAN






Wall Street Greed / Malaysian Money – EXPOSE!

 TERJEMAHAN : WRLR SIRI 1


Tidak menghormati ? Gambaran Malaysia dibiayai sikap  tamak dan perbuatan yang songsang di Wall Street telah dilancarkan pada Hari Krismas di Amerika Syarikat.

Tidak menghormati ? Gambaran bahasa negara Malaysia dibiayai oleh si tamak dan perbuatan yang songsang di Wall Street telah didedahkan  pada Hari Krismas di Amerika Syarikat.

Isteri PM , Rosmah Mansor, nampaknya menganjurkan bahawa setiap kanak-kanak sekolah di Malaysia hendaklah ditunjukkan filem  Leonardo di Caprio filem yang baru dikeluarkan , The Wolf di Wall Street , untuk memberi amaran kepada mereka terhadap sikap tamak dan tidak bermoral.

Satu keajaiban bagaimana dia bercadang untuk mendapatkan sekitar hakikat bahawa filem itu telah sebenarnya tidak ditapis  X-rated kerana keganasan dan seks yang wujud di dalam  tabir, yang meliputi pengambilan dadah dan orgies besar-besaran?

Pembuat filem itu dilaporkan tergoda dengan gaya  pengarah Martin Scorcese dalam  projek  pembikinan filem ini dengan membenarkan beliau mengarah dengan  kebebasan untuk membuat filem sebagaimana seperti dia suka , dan dengan itu menghadkan penonton di Amerika untuk lebih 17tahun  kecuali ditemani oleh orang dewasa yang sesuai :
 
  " Pada tahun 2007 , Leonardo DiCaprio memenangi perang bidaan terhadap Brad Pitt bagi mendapatkan hak untuk memoir Jordan Belfort The Wolf di Wall Street, yang diikuti lingkaran ke bawah ( dan penahanan akhirnya ) daripada salah satu bintang terang Jalan kerana dia terpaut dengan dadah dan pelacur - sementara FBI memegang kes itu  di tumit beliau. "Ia adalah hampir seperti moden Caligula ," kata DiCaprio, yang bintang sebagai Belfort "[ Hollywood Reporter ]

Riza Aziz (left) is reportedly the money behind Red Granite PicturesTerdapat juga persoalan daripada kos.

Riza Aziz ( kiri) dilaporkan wang di sebalik Merah Granite Gambar


Di sesetengah sekolah ramai kanak-kanak Sarawak tidur sebelah menyebelah di tingkat bawah bumbung bocor , oleh kerana sekatan dan ketiadaan wang.

Namun pemeriksaan jisim filem baru atas mungkin akan melibatkan membayar dana terhad kepada syarikat pengeluaran.



Mungkin isteri yang berkuasa daripada PM mengetahui angka tersebut , walaupun terhad  sekurang-kurangnya syarikat pengeluaran adalah milik rakyat Malaysia , supaya wang awam akan menyokong perusahaan tempatan?

Lebih khusus lagi, syarikat produksi di sebalik The Wolf di Wall Street, Red Granite Pictures, diketuai dan dibiayai oleh anaknya sendiri Riza Aziz ( Riza Shahriz Bin Abdul Aziz), satu fakta yang hingga sekarang tidak diketahui dan didedahkan  kepada kebanyakan rakyat Malaysia.

Red Granite diasaskan oleh Aziz pada tahun 2010 dan telah membiayai beberapa projek nama besar, termasuk ' Kawan Dengan Kanak-kanak ' dan ' Dumb dan Dumber' , dan juga 'The Wolf di Wall Street, yang telah digugurkan oleh studio arus perdana.

Dalam kes ini Wolf Wall Street sebab-sebab bagi menghalang filem itu ialah kandungan yang menjijikkan - Scorcese telah dikeluarkan pada pertunjukkan Akademi baru-baru ini , menurut laporan, dengan kata-kata " malu kepada kamu "!

Seks banyak, dadah dan keganasan - bankrollers filem Red Granite termasuk Riza Aziz (Gambar  kanan)


 Copious sex, drugs and violence - movie makers Marfarland, Scorcese and Aziz

Di mana wang itu datang?

Bagaimana Riza Aziz muncul sebagai bankroller utama filem Hollywood adalah  jelas. Bolehkah ia dikaitkan dengan kedudukan keluarganya dan bulatan -rakan?


 Jho Low the partying 'billionaire'

Jho Low yang ' jutawan ' berpesta





No comments: