YB LIM GUAN ENG-MESEJ JELAS RAKYAT TOLAK BN




Malam ini adalah detik sejarah apabila akhirya menang juga ,saya ucapkan terimakasih kepada semua pihak, sungguh banyak tekanan akhirnya Mansor Othman berjaya juga dan yang penting rakyat berjaya juga.Beliau juga mengucapkan terimakasih kepada anggota polis dan menjelaskan bahawa pihak polis sepatutnya menjadi satu badan kerajaan yang bebas tanpa sebrang pengaruh dari mana-mana parti politik.YB Lim juga menjelaskan bahawa beliau akan mengkritik pihak polis dan mencabar agar bertanding dalam pilihanraya jika berminat .



“Saya juga mengucapkan terima kasih kepada anggota polis , yang kepala polis atas mesti bantai juga, ini kepala polis ini,lihat kepala polis di Bukit Aman sedar bagaimana rakyat mahu tumbangkan pimpinan Bn.Jika mahu berpolitik masuklah bertanding”

Banyak pemimpin DAP yang kena soalsiat polis,ketua parti DAP ada program di Kuala Lumpur dan tak dapat hadir . Beliau kemungkinan di tuduh dibawah akta hasutan dan kanun keseksaan . Ini menunjukkan hubungan erat di kalangan Pakatan Rakyat .”


Beliau juga menjelaskan bahawa Pakatan Rakyatlah yang berjaya melantik rakyat sebagai tuan di negara ini.janagan percaya kepada parti yang ada kononnya membela nasib semua kaum sedangkan pimpinan mengaut keuntungan peribadi .

“Sungguh pun kemenangan memihak kepada PKR , DAP kena . tapi tak mengapa asal PKR menang kita menang juga .Itu semangat Pakatan Rakyat, kita nak buka lembaran baru dimana pimpinan bekerja untuk rakyat , pemimpjn bekerja bukan untuk jadi kaya bekerja untuk rakyat, jangan terjerat dengan propaganda parti politik perkauman pemimpin umno, mca, mic yang tidak dapat membela nasib semua kaum Tetapi Pakatan Rakyat lah yang membela dan melantik rakyat sebagai tuan”

Beliau juga menjelaskan bahawa Pakatan Rakyat akan membawa agenda yang dimana kuasa rakyat diangkat dan dengan kuasa rakyat inilah ,pimpinan tanpa mengura bangsa dapat memberikan khidmat kepada semua bangsa dan bukan macam sebelum in dimana masing-masing membela kaum masingp-masing dan ini mewujudkan semangat perkauman yang tinggi dikalangan rakuat.

“Kita nak tunjukkan satu wajah baru, dimana pimpinan Cina boleh bantu Melayu,pimpinan Melayu bantu Cina dan pimpinan India bantu semua.Kita nak letak asas ini, dan kita nak fahaman ini dijelaskan kepada semua .Sebagai rakyat, .inilah yang akan kita jadikan sebagai One Malaysia. Saya harap polis jangan di perkudakan oleh Bn dan kita harap, polis haruslah bersama rakyat, dan biarlah politik diuruskan ahli politik. Kalau polis nak campur politik , masuk lah politik.”






Mengulas isu yang terjadi kini.Kemenagan di penanti adalah kerana rakyat mahukan perubahan dan mahukan kuasa rakyat di kembalikan.jika kemenagan di penanti ini diterjemahkan , ianya mebuktikan bahawa demokrasi mesti diteruskan di perak dengan memberi mandate kepada rakyat.


“Kita harus bersyukur kepas Tuhan dan kepada rakyat, amanah ini di berikan rakyat maka kita harus bekerja untuk rakyat.Bersama YB Dr Mansor Ohtman, bahawa Pulau Pinang akan mempunyai suara yang lantang untuk membea nasib penduduk,Kita akan berkerja dengan sebaik mungkin, maka kerana itu kita tidak takut kepada sesiapa kecuali Tuhan.Kuasa rakyat berjaya di Penanti dan kita mahu ianya dikembalikan kepada rakyat di Perak., jadi kita pergi ke Manik Urai.Kita mahu di Perak ianya di teruskan dan kita nak tahu siapa yang berkuasa di Perak , maka adakan pilihanraya di Perak agar rakyat dapat menentukan .Kemenagan kita di Penanti adalah kemenangan rakyat yang mahukan demokrasi begitu juga di Perak yang mahukan demokrasi.”

Kita ucapkan terima kasih kepada semua pekerja dan Suara Rakyat adalah benar-benar suara

No comments: