WALAU DIFITNAH MACAM MACAM- BELIAU TERUS MEMBANTU. MELAYU BANYAK YANG DIA BANTU- HARAP WALAUN...MMMMM

 


Walaun Pas bole la fitnah cina yang jujur ni... xla macam pemimpin Pas kat Perak tu, nak bagi derma kena kembangkan duit kertas macam kipas pastu suruh walaun bodo rakam foto...

KOH KOH KOH... jilaker!!

 




Masa kempen PRU Kak Nur dan keluarga kena usir dari rumah sewa mereka. Ketika itu saya aturkan rumah baru buat merekaDescription: 💪🏻.

Tengah kempen tu, saya hanya mampu bagi bantuan kecemasan supaya ada bumbung atas kepala. Kalau buat lebih-lebih nanti jadi benda fitnah. Saya janji kat Kak Nur saya akan datang lepas PRUDescription: 😁.

Hari ini saya pergi kedai beli katil, sofa, meja makan dan kipas siling untuk Kak Nur. Nak bagi satu kejutan kepada keluarga mereka di rumah baru kat Desa Wawasan. Dia ada bagi tau anaknya Irfan kena tidur atas lantai sebab tilam dulu semua rosak dek banjir masa PRUDescription: 😕.

Saya cari sofa dan katil yang baik sikit nak bagi keluarga mereka hidup selesa. Dah lama mereka tak merasa kesenangan. Total beli perabot lebih kurang RM5,000Description: 😁.

Kak Nur terkejut bila perabot dihantar ke rumah. Dia kata duduk atas sofa tu terasa macam orang kaya pula. Description: 😅

Kak Nur sangka takkan dapat jumpa Steven lagi lepas DS Anwar Ibrahim jadi PMDescription: 🤣. Saya bagitau dia, perjuangan kita baru mula. Bukan saja untuk DS Anwar ataupun diri saya, tapi perjuangan keluarga mereka baru bermula.

Hari tu Kak Nur kata nak start buat gerai makanan, jadi saya dapatkan lot penjaja di Alma Jaya. Barang-barang niaga saya belikan, modal permulaan saya kasi. Total RM3,000.

Hari ini saja, Kak Nur dah untung RM500 jual nasi lemak berlauk kat sana. Dulu suami Kak Nur, Abang Li ambil upah potong rumput mungkin dapat sebulan lebih kurang RM500-800 saja. Syukur. Description: 🤲🏼

Hangpa kalau ada masa, mai lah cuba nasi lemak berlauk kat gerai Kak Nur di lot penjaja Alma Jaya, Jalan Rodzhan Bukit Mertajam. Saya guarantee sedap punya.

Waktu operasi 1pm-7pm

Lokasi: gerai 13 ( https://maps.app.goo.gl/5UoM67qaaMsr1Hqd8 )

Saya gembira Kak Nur, Abang Li dan Irfan kini tak perlu hidup dalam ketakutan entah bila akan kena halau dari rumahDescription: 🫰🏻.

Tapi Steven hanya dapat bantu takat ini, perjuangan seterusnya bergantung kepada Kak Nur sekeluarga.

Kita doakan semoga segalanya dipermudahkan buat keluarga iniDescription: 👏🏻

 

No comments: