Faiz Fadzil nafi cabul, akan ambil tindakan undang-undang

 


Faiz Fadzil nafi cabul, akan ambil tindakan undang-undang


Kenyataan Media

Saya merujuk kepada satu laporan Malaysiakini pada hari ini bertajuk “ADUN pembangkang disiasat tuduhan mencabul” dan laporan-laporan media lain yang berkaitan.

Saya mengesahkan telah dipanggil untuk satu siasatan pihak polis pada 18 Mac lalu berkaitan satu laporan polis ke atas saya. Saya telah memberikan kerjasama kepada pihak polis dan akan terus memberikan kerjasama bagi membantu proses siasatan.

Saya telah memberikan kenyataan saya kepada pihak polis. Saya menafikan tuduhan tersebut. Butiran pembelaan saya tidak dapat didedahkan memandangkan siasatan masih berjalan.

Saya juga sedang berbincang dengan pasukan peguam bagi mengambil tindakan undang-undang yang sewajarnya bagi membersihkan nama saya.

Saya akan meneruskan tugas saya sebagai ADUN seperti biasa dan akan terus berjuang untuk menegakkan demokrasi dan keadilan sosial.

Faiz Fadzil
23 Mac 2021




No comments: