Wakil rakyat DAP sumbang hampir RM1 juta untuk pembangunan Islam


DAP tetap berpegang teguh kepada perlembagaan persekutuan meskipun sering dilemparkan dengan fitnah dan tohmahan jahat oleh pihak lawan.

Islam sebagai agama rasmi Persekutuan adalah antara perkara dalam perlembagaan yang diangkat dan dijunjung tinggi oleh pemimpin DAP.

Menurut Naib Setiausaha Agung DAP, Nga Kor Ming, ini dapat dilihat menerusi sumbangan yang telah diberikan wakil rakyat DAP bagi pembangunan Islam.

Setakat ini beliau menganggarkan sebanyak RM1 juta telah disalurkan kepada masjid dan surau sepanjang Ramadan tahun ini melalui peruntukan 42 Ahli Parlimennya.

“Contoh yang terbaik ialah Ahli Parlimen Ipoh Timur, Wong Kah Woh yang meluluskan peruntukan sebanyak RM130,000 kepada masjid dan surau untuk kegiatan kerohanian.

“Ahli Parlimen Kota Melaka, Khoo Poay Tiong telah memberikan sebanyak RM125,000 manakala Ahli Parlimen Puchong, Gobind Singh Deo pula berikan peruntukan RM87,000 sementara Ahli Parlimen Kulai, Teo Nie Ching RM55,000 dan Nga Kor Ming juga bagi RM40,000,” katanya yang juga Ahli Parlimen Teluk Intan.


No comments: