SIAPA BOS GLC TERSEBUT ? ADAKAH BELIAU RAMELI MUSA?


DI KATAKAN GAMBAR INI DIKETIKA SEDANG MENANDATANGANI CEK ????.....OLEH 
DATO DR ISMAIL....








BOS GLC  ???


BAGAIMANA SEORANG PENGERUSI KTMB MEMBAYAR UNTUK HADI?




Naib Presiden PKR Rafizi Ramli mengambil langkah menyiasat kenyataan bertentangan tentang dakwaan bayaran RM1.4 juta oleh PAS kepada Editor Sarawak Report Clare Rewcastle-Brown.

Menerusi hantaran Facebook hari ini, Rafizi memperincikan bagaimana beliau 'menyelesaikan' pertikaian itu.
Beliau berkata nombor akaun Bank Islam sebanyak sepuluh angka yang dinyatakan dalam surat sulit yang diterbitkan Rewcastle-Brown pagi ini adalah sebahagian daripada nombor akaun 14 angka.
Menurutnya, beliau mengenal pasti keseluruhan nombor akaun dengan membuat perbandingan dengan nombor akaun di cek Bank Islam yang lain.
Selepas mendapat nombor akaun yang betul, beliau mendakwa berjaya memindahkan RM10 ke dalam akaun tersebut.
Rafizi turut menamakan pemilik akaun itu. Malaysiakini mendapati individu itu adalah pengerusi syarikat berkaitan kerajaan (GLC).
Beliau juga dikatakan Exec Director Ingress , bekas Chairman Balfour Beatty Rail Sdn Bhd dan belaiu juga di katakan memiliki 30% dalam Beatty Rail Sdn Bhd.Beliau juga dikatan sebagai pernah menjadi orang penting di Sapura dan melakukan perniagaan sendiri.
Beliau juga dikatakan sebagai Chairman KTMB lantikan Mahathir mengantikan Datuk Nawawi dan dilantik pada 1/2/2019.
Bagaimanakah orang yang dilantik oleh KTMB melakukan pembayaran untuk Pas? 
Beliau adalah tokoh Pas sebEnarnya dan tidak pernah menjadi ahli Umno. Beliau dikatakan ahli perniagaan yang mempunyai perniagaan di Thailand dan Indonesia. Beliau adalah dari keluarga Kamaruddin Md Noor dan sahabat kepada Kamaruddin Jaafar yang sememangnya berasal dari Kelantan.Sebelum 98, beliau adalah penyokong DSAI.????




No comments: