GAYANYA ANWAR MUNGKIN DICABAR?

"Biarkan orang lain bertanding presiden juga, kata PKR P Pinang"


Image result for yb mansor othman



Demikianlah tajuk selain dari gesaan Zuraida Kamarudin.Ramai yang mengetahui bahawa Zuraida adalah kartel Azmin, manakala Mansor adalah orang Azmin di Penang. Maka tidak hairanlah gesaan ini ditujukan agar Azmin langgar Anwar.

Semalam Zuraida berkata bahawa ianya adalah langkah demokrasi agar Anwar yang merupakan seorang arkitek membentuk PKR dan sehingga terpenjara dan antara yang dinaikkan dalam parti adalah orang -orang beliau dan beliau percayai.Mereka inilah yang berjaya dalam organisasi pkr.

Mansor Othman berkata Umno pun membenarkan ahli bertanding presiden dan jawatan tertinggi lain.
Mansor Othman berkata orang lain mesti dibenarkan bersaing dengan Anwar atas semangat demokrasi. (Gambar Bernama)
GEORGE TOWN: PKR Pulau Pinang hari ini menyeru pertandingan jawatan presiden parti dibuka kepada calon-calon lain selepas media melaporkan jawatan itu akan dikhususkan untuk Ketua Umum Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Ketuanya, Datuk Mansor Othman berkata walaupun para ahli mengalu-alukan keputusan Anwar bertanding jawatan itu, orang lain juga mestilah dibenarkan bersaing dengan Anwar atas semangat demokrasi.
“Sepanjang tempoh 20 tahun PKR berada di persada politik negara kita berjaya menyuburkan benih demokrasi dalam negara. Ini terbukti apabila Umno hari ini pun keluar dari amalan tradisi yang tidak membenarkan pertandingan jawatan tertinggi parti.”
Mansor dalam kenyataan berkata ahli PKR Pulau Pinang telah lama menunggu Anwar kembali mengemudi parti.“Justeru dengan semangat Malaysia Baharu ini, kita di PKR tidak boleh terlepas dari merayakan pesta demokrasi ini,” tambahnya.
Kenyataan Mansor menyusuli laporan mengatakan pemilihan PKR bulan depan hanya hingga ke peringkat jawatan naib presiden manakala jawatan presiden dikosong untuk Anwar.
Anwar yang dibebaskan dari penjara sejurus selepas kemenangan Pakatan Harapan pada pilihan raya 9 Mei lepas baru-baru ini mengumumkan dia akan bertanding jawatan presiden parti.
Beliau berkata dia akan menggalas jawatan presiden pada kongres PKR November depan jika akar umbi memberikan mandat.
Jawatan itu kini digalas isterinya, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, yang juga timbalan perdana menteri.


No comments: