Pemimpin Umno skeptik dengan cadangan Anwar untuk berbincang

Ha.ha.ha Umno, dalam keadaan tak kuat pun masih sombong.....

OLEH DIYANA IBRAHIM

August 30, 2013

Latest Update: August 31, 2013 04:40 am
Datuk Seri Hishammuddin Hussein mengesahkan mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) Umno yang berlangsung sebentar tadi membincangkan cadangan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim agar Barisan Nasional (BN) dan Pakatan Rakyat (PR) berbincang untuk menyelesaikan permasalahan negara.
Menurut Naib Presiden Umno itu, persetujuan telah dicapai berkenaan hal itu namun hanya Presiden Umno Datuk Seri Najib Razak yang boleh mengumumkannya.‎

"Persetujuan bersama diperolehi berkenaan rundingan perpaduan tetapi bukan saya yang mengumumkannya, "kata Hishamuddin apabila ditemui selepas mesyuarat MT Umno di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) hari ini.

"Beliau mahu bercakap mengenai rundingan perpaduan setelah kalah pilihan raya lalu dan juga kalah dimahkamah apabila mengemukan petisyen

"Ia jelas membuktikan beliau tiada kredibiliti langsung apabila membangkingkan dialog perpaduan ini sekarang, dia sepatutnya membentangkan perkara ini di Parlimen," katanya.

Ketua Puteri Umno, Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin yang ditemui juga mempunyai pandangan sama dengan Mukhriz. - 30 Ogos, 2013.


No comments: