RAMPASAN KUASA ADALAH BENAR

INI TEKS UCAPAN SEMASA RANCANGAN 16 SEPTEMBER DI PERMATANG PAUH...DSAI MENUGUMKAN HARI MALAYSIA PADA 16 SEPTEMBER KETIKA ITU DAN DI TIRU KERAJAAN BN HARI INI.

Ex finance minister seeks to lead Malaysia ruling ...
KERAJAAN BARU SEDANG DIBENTUK
BAKAL PERDANA MENTERI DAN PRESIDEN DI PERMATANG PA...
MERDEKA 31 OGOS KE 16 SEPTEMBER

Kabel diplomatik Amerika Syarikat yang bocor membuktikan bahawa dakwaan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk mengambil-alih tampuk pemerintahan negara pada 16 September 2008 mempunyai asasnya.

september 16 political party jumpCatatan yang dimuat-naik oleh portal pembocor maklumat, Wikileaks menunjukkan bahawa sekumpulan ahli-ahli politik dari Sabah dan Sarawak telah merancang untuk berpaling tadah daripada BN.

Wikileaks, mendakwa bekas Ketua Menteri Datuk Seri Salleh Said Keruak berkata hampir separuh daripada 25 ahli parlimen Sabah telah bersedia untuk meninggalkan BN bagi menyusul tindakan yang diambil oleh SAPP.

Menurut kabel itu, kakitangan Kedutaan Amerika Syarikat juga mendapati ahli politik kanan Sabah tidak lagi menyokong kepimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi ketika itu yang mengadakan beberapa siri mesyuarat dari 18 hingga 20 Jun pada tahun itu di negeri berkenaan.

No comments: