ZAHRAIN HARUS BERTAUBAT

Kenyataan Ketua Cabang Bayan Baru YB Sim Tze Tzin berkenaan kenyataan Zahrain.

1hb December 2010

Parti Keadilan Rakyat Cabang Bayan Baru berasa kesal ke atas kenyataan Dato Seri Zahrain yang mendesak pingat Dato Seri Anwar Ibrahim dan Dato Seri Dr Wan Azizah ditarik balik.


KEADILAN Bayan Baru berpendapat bahawa ini adalah politik murahan Zahrain yang sekarang ini menjadi pencacai UMNO dan Barisan Nasional. Beliaulah pengkhianat besar dalam sejarah politik Malaysia.


Beliau mengkhianati mandat rakyat yang diberikan kepada beliau sebagai ahli Parlimen KEADILAN dengan melompat keluar parti. Beliau mengkhianati prinsip perjuangan KEADILAN yang memperjuangkan politik pelbagai kaum dan keadilan untuk semua. Beliau mengkhianati rakyat kerana tidak lagi bekerja untuk kawasan Bayan Baru tetapi lebih ghairah mengikut Dato Seri Najib ke Amerika Syarikat. Beliau mengkhianati pingat “Dato Seri” yang dianugerahkan oleh kerajaan Pakatan Rakyat yang berprinsipkan politik pelbagai kaum.


Kalau ingin dipertikaikan kelayakan penerimaan pingat, Zahrain harus dilucutkan pingat beliau terdahulu.


KEADILAN Bayan Baru walau bagaimanapun tidak ingin memperlekehkan isu pingat. Pingat penghargaan adalah hak dan kuasa Raja-Raja serta Yang Dipertua – Yang Dipertua Negeri.


KEADILAN Bayan Baru ingin mengingatkan semua pemimpin UMNO-Barisan Nasional dan juga Zahrain jangan memainkan sentimen perkauman sempit. Jangan jadi jaguh kampung melaung-laungkan sentimen perkauman tetapi menggadaikan negara.


KEADILAN memperjuangkan prinsip “Ketuanan Rakyat” dan Keadilan untuk Semua. “Ketuanan Melayu” adalah slogan yang digunakan oleh sekumpulan kecil elit Melayu yang berkuasa untuk memperdayakan orang Melayu yang ramai, demi kepentingan diri sendiri. Mereka adalah pimpinan UMNO yang melakukan rasuah, korup, pecah amanah dan pelbagai kebejatan lagi.


Selama 53 tahun mereka berkuasa, nasib kelompok ramai Melayu, Bumiputra Sabah dan Sarawak, India, Orang Asli dan Cina masih tetap terabai. Pakatan Rakyat akan terus berjuang membela nasib semua rakyat Malaysia yang terpinggir bukan pembesar-pembesar UMNO-BN.


Zahrain harus bertaubat. Kalau beliau betul-betul memperjuangkan hak Melayu, mengapa pula lompat parti akibat tidak dapat kontrak, sedangkan ramai lagi rakyat yang susah di kawasan Parlimen Bayan Baru? Apakah program dan khidmat yang beliau lakukan kepada rakyat sejak menjadi ahli Parlimen?


YB Sim Tze Tzin

Ketua Cabang Bayan Baru, Parti KEADILAN

No comments: