DIBERI RUMAH TIDAK MAHU BERPINDAH

Setelah menunggu hampir 40 tahun seramai 236 keluarga yang tinggal di "rumah hijau" di mak mandin , Butterworth ,kini boleh berpindah ke rumah baru yang terletak di Ampangan Jajar.


Rumah Hijau yang mencakupi sebanyak 25 buah rumah panjang yang mana di bina untuk penduduk setelah kawasan tersebut di jadikan kawasan perindustrian oleh pihak PDC untuk dijadikan kawasan perindustrian.

Rumah kos rendah yang di berikan kepada penduduk dengan syarat TOl berharga RM42,000 sebuah.

Kerajaan negeri telah menandatangani dengan syarikat swasta dengan perjanjian bersama dengan sebuah syarikat Silver Channel Sdn Bhd bagi membina banggunan 20 tinglat flat di mana mempunyai 304 unit rumah kos rendah.



Dalam kenyataan akhbar ketua UMno yang tidak pernah berbuat apa-apa menjelaskan bahawa kerajaan negeri cuba menyusahkan rakyat di kawasan rumah Hijau.beliau yang mewakili Umno sebenarnya keliru apabila langkah tersebut di lihat amat bodoh kerana sejak 40 tahun dahulu pun Umno tidak bertindak berbuat apa-apa kerana denan lankah menempat kan sementara mereka di flat Ampangan Jajar sementara dibina flat yang baru, usaha ini dilihat sebagai satu langkah terkebelakang.

Oktober lalu Wong Hon Wai pengerusi perancangan perumahan negeri telah menjelaskan bahawa kerajaan negeri telah menandatangani kontrak dengan penswastaan bagi membina 304 buah rumah kos rendah di Ampang Jajar.

Dalam perjanjian tersebut pihak pemaju akan berudaha untuk menyerahkan sebanyak 200 units pada harga RM8.4mil kepada kerajaan negeri untuk menyelesaikan masalaah penduduk rumah hijau, sejak itu terdapat 236 keluarga , dan kerajaan negeri terpaksa membayar 4.3 juta lagi kepada pemaju bagi menempatkan semua yang terlibat.

Ok la tu.Yang ketua pemuda UMno semakin nganga buat apa sejak 40 tahun dahulu.Soal untuk berpindah ke tempat baru dengan masalah peribadi dilihat bukan alasan lagi untuk penduduk di kawasan ini.Bila tidak di buat di katakan kerajaan tak perihatin , bila di berikan di katakan payah pula.

Apa Umno buat????????Penduduk sakit kerana tinggal di dalam kawasan perindustrian.Berpindah kerumah baru dengan suasana yang baru dilihat lebih sesuai.takkan nak bagi rumah banggalow.Umno , rumah Flat pun belum mampu menyelesaikan masalah sepeti ini.

Team WRLR akan mendapatkan maklumat dan lokasi penempatan yang akan di berikan.

No comments: