SURAT JUSUFF KALLA MENAFIKAN PEMBABITAN ANWAR DENGAN DANA ASING

Berikut disediakan dengan satu salinan surat yang dihantar kepada Berita Harian oleh bekas Indonesia Naib Presiden, Jusuf Kalla.

Dalam surat yang bertarikh 18 Julai, Kalla menafikan bahawa beliau membuat dakwaan bahawa Ketua Pembangkang Malaysia, Anwar Ibrahim melancarkan Blackout505 gerakan menentang penipuan yang meluas yang berlaku semasa pilihan raya umum ke-13 dengan menggunakan dana asing seperti yang dilaporkan oleh 28 Jun  semasa temu bual dengan Berita Harian bertajuk "Anwar Dapat dana asing Aliff Langsir 505" (Anwar mendapat dana asing untuk melancarkan Langsir 505).

Surat itu diterjemahkan di bawah bersama-sama dengan pembiakan penuh surat yang asal:

Saya baru sahaja membaca 28 Jun 2013 edisi Berita Harian yang mendakwa bahawa saya telah memberikan satu wawancara eksklusif dengan Al-Azharri Siddiq mengenai "Anwar mendapat dana asing untuk melancarkan Langsir 505:.

Saya ingin menjelaskan bahawa saya tidak pernah memberikan wawancara eksklusif kepada Al-Azharri Siddiq. Azharri bertemu saya secara ringkas semasa kunjungan hormat untuk menyerahkan sepucuk surat yang meminta saya bertemu wartawan Malaysia 8 - permintaan yang saya ditolak. Ini kunjungan hormat ringkas berlaku pada 1 2013 Jun pada susunan ahli parlimen Indonesia.

Oleh itu apa yang dilaporkan Berita Harian tidak mencerminkan realiti dan Azharri sejak memohon maaf kepada saya mengenai perkara ini beberapa kali.

Artikel penuh:




Letter from Jusuf Kalla to Berita Harian



No comments: