MAHATHIR SEBENARNYA PELINGKUP UMNO DAN NEGARA -TANGKAP SI MAHAZALIM INI


KUALA LUMPUR-7HB Inilah gara-gara tewas dalam pilihanraya.Kali pertama tewas apabila Mahathir berkuasa.Itu kerana faktor Anwar Ibrahim.Saki baki yang keluar dari UMNO pada masa krisis Anwar Ibrahim tidak akan kembali lagi kepada UMNO,malahan terus menerus meninggalkan UMNO termasuk anak pinak dan cucu cicit, sebaliknya berazam menguatkan parti PAS dan juga PKR , begitu juga dengan DAP mendapat sokongan kaum Tionghua yang meninggalkan parti pusaka nenek moyang mereka MCA dan GERAKAN.




Perbalahan ini merupakan satu perbalahan antara si MAHAZALIM yang memang terkenal memporak perandakan rumahtangga UMNO. Jika tidak Kerana beiau UMNO dapat dibentuk dengan lebih elok dan dapat memajukan orang melayu pada masa itu,22 TAHUN LAMANYA DIKTAKTOR MAHATHIR MENCENGKAM KUASA ,menjadikan UMNO parti yang tidak bermaya .Memang pun orang Melayu mengganggap bahawa UMNO juga parti nenek moyang mereka.Kini dongengan cerita penglipur lara itu telah bermula apabila SI Mahathir telah mengubah persepsi seluruh tanggapan masyarakat merentasi politik perkauman.




Kini masing-masing memperlekehkan santara satu sama lain.Kita sendiri dapat melihat betapa kelemahan Mahathir ialah memusnahkan semua institusi yang terapat dalam negara ini. Jika dahulunya krisis sisitem beraja dijaga dan dihormati, Mahathirlah yang membuatkan orang Melayu dan bangsa lain menjahanamkan dan merendahkan martabat isstitusi beraja. Jika dahulunya orang Melayu takut kepada rasuah, Mahathirlah yang mengajar dan mempelingkupkan semua sistem ekonomi termasuk memperlingkupkan :


1.MAS,

2.PERWAJA,

3.SOGLAP WANG PETRONAS.

4.MENJAHANAMKAN INSTITUSI BADAN KEHAKIMAN,

5.MEMUSNAHKAN INSTITUSI BERAJA DENGAN MEMALUKAN GOLONGAN KAUM DIRAJA DIMALAYSIA,

6.MENGUBAL SUPAYA UMNO TIDAK BOLEH DITANDINGI,

7.MENYALAHGUNAKAN KUASA BAGI MEMBOLEHKAN PIMPINAN TERTINGGI TIDAK DITANDINGI,

8.MENYALAHGUNAKAN KUASA DENGAN MEMBENARKAN SISTEM UNDANG-UNDANG NEGARA DIBERIKAN KEPADA TAUKEH JUDI MENGAWALNYA

9.SISTEM PENGKORPORATAN DAN PERSYARIKATAN MALAYSIA YANG MEMBEBANKAN RAKYAT SEHINGGA KIN.LLN KEPADA TNB DAN JUGA PBA YANG MEMBEBANKAN RAKYAT.

10.MENANGKAP LAWAN POLITIK DENGAN ALASAN MENGGANGGU SISTEM PENTADBIRAN NEGARA

11.MENYUMBAT PENENTANG POLITIK DALAM BEBERAPA OPERASI.

12 MEDIA DIGUNAKAN UNTUK MEMUJI DAN MEMUJA KEPIMPINAN SEHINGGAKAN RAKYAT TIDAK CERDIK TERUTAMANYA AHLI UMNO

13.MENYALAHGUNAKAN KUASA DENGAN MENCAMPURADUK KAN SISTEM PENTADBIRAN EXCLUSIF.

15. MEMBEBANKAN NEGARA DENGAN MENYALAHGUNAKAN WANG PETRONAS DAN MENGAWALNYA SESUKA HATI.







Mahathir memang licik dalam menjahanamkan UMNO.Sejak zaman pemerintahannnya , berbagai krisis yang terus meghakiskan UMNO.Ianya bermula dizaman Mahathir,Kisah bagaimana operasi lalang dijalankan, bagaimana kisah perpecahan UMNO bermula di ketika zaman Tegku Razaleigh menentang beliau,sehingga kepada keruntuhan sisitem kehakiman,kepada pemecatan Anwar. Semua ini menunjuk kan betapa Mahathir sebenarnya adalah ejen kepada Asia Fundation yang dibiayai oleh Yahudi. Mahathir memperlingkupkan sistem dalam negara ini.


Kini usaha -usaha beliau diiktiraf oleh rakyat. Oleh kerana perpecahan,cara menanamkan dan mengagungkan pimpinan tanpa ditandingi, memuija pmpinan menjadikan akar umbi UMNO lemah, sehinggakan UMNO ketandusan pimpinan yang berkualiti,jika dibandingkan dengan parti PAS.
akan bersambung part 2
JANGAN PERCAYA CAKAP MAHATHIR.BELIAU PENIPU NOMBOR WAHID

No comments: