WALAUN TAK CAYA.

 


Aku pernah bersekolah di SM HAN CHIANG. Berdekatan.. Tak jauh dari SM Chung Ling. Sekolah swasta ini ada aliran sastera dan sains,Kemudahan di sekolah aku Han Chiang High School amat superb masa tu 80an ..dewan terbuka 3 buah.. Dan dewan tertutup.. Dikenali sebagai stadium tertutup Han Chiang. Kedua dua buah sekolah ini saling bersaing.. Guna 3 bahasa.. Manderin, Bahasa Melayu dan juga Bahasa Inggeris. 

Bagi pelajar tingkatan 6 Bahasa utama Bahasa Melayu terutamanya aliran sastera yang punya 13 kelas. Sekolah besar.. Yuran agak besar... 

Pelajar berbagai dalam kelas aku ada bangsa Melayu 3 orang, sorang dari spore, ada bangsa ceylonese, india cina sigh, kelas lain ada bangsa australia itu kelas international. .. Kami bercampur dalam berkawan.. Bagi bangsa cina mereka akan membeli akhbar utusan setiap hari.. Tiap pelajar untuk menguasai Bahasa Melayu dan juga Pengajian Am.. Masa aku belajar.. Ada brass Band dari luar bertanding di sekolah aku ni.. Dari Hong Kong, Taiwan, Australia, indonesia Brunei, Thailand dan juga beberapa negara lain termasuk India, New Zealand bagai lagi.. Tak payah nak heran la kalau setakat pelajar china datang buat lawatan dan kerja amal.. Biasa la.. Tak ada yang pelik.. Hangpa ja walaun dok lam utan lagi. (WRLR) 




Miqdad Zakaria. 


Setelah diperjelaskan, walaun tetap sebarkan fitnah. Di Sekolah tu ada lebih 30 pelajar dari negara China. Ramai juga pelajar dari Indonesia dan Thailand. Itu sekolah swasta.