MINGGU LALU DAKWA ADA ORANG NAK RASUAH KAU. KALI NI DAKWA SPRM GANGGU.. TAK TENTERAM BETUL YA HIDUP KAU... CUBA KAU CAKAP DI LUAR DEWAN. MAAQUBSINTOK BETUL KAU NI..




 Kelakar la Wan Saiful ni. Hari tu masa tuduh 𝗠𝗮𝗱𝗮𝗻𝗶 𝗰𝘂𝗯𝗮 𝗻𝗮𝗸 𝗿𝗮𝘀𝘂𝗮𝗵 dia dan tohmah 𝗣𝗠𝗫 𝗸𝗼𝗿𝘂𝗽 tak fikir panjang. Sekarang hidup dalam ketakutan.


Untuk rekod, apa yang Wan Saiful cakap tu betul. Ahli parlimen ada 𝗸𝗲𝗸𝗲𝗯𝗮𝗹𝗮𝗻 atas apa yang diperkatakan dalam dewan. Tak boleh diambil tindakan melainkan jika ia diulang 𝗱𝗶 𝗹𝘂𝗮𝗿 𝗱𝗲𝘄𝗮𝗻.


Tapi yang aku tak faham, kalau betul memang wujud cubaan rasuah dia supaya menyokong kerajaan, 𝗽𝗲𝗿𝗴𝗶 𝘀𝗮𝗷𝗮𝗹𝗮𝗵 𝗯𝘂𝗮𝘁 𝗹𝗮𝗽𝗼𝗿𝗮𝗻 𝗦𝗣𝗥𝗠. Takut sangat kenapa?


Kalau nak disimpulkan, maka boleh dikatakan bahawa tuduhan Wan Saiful yang ada cubaan untuk merasuah dirinya adalah 𝘁𝗶𝗱𝗮𝗸 𝗯𝗲𝗿𝗮𝘀𝗮𝘀 dan 𝗳𝗶𝘁𝗻𝗮𝗵 semata-mata.


Dia tak ada bukti pun. Cakap sekadar untuk dijadikan 𝘤𝘰𝘯𝘵𝘦𝘯𝘵 TikTok. Kalau ada bukti, dah tentu dia berani jumpa SPRM dan serahkan bukti. Inilah peluang dia nak 𝗸𝗲𝗻𝗮𝗸𝗮𝗻 𝗸𝗲𝗿𝗮𝗷𝗮𝗮𝗻 𝗠𝗮𝗱𝗮𝗻𝗶. Betul tak?


Lain kali, gunakan otak tu dulu sebelum nak bercakap. Jadi macam ni kan dah malu sendiri. Itu pun kalau masih ada 𝗽𝗲𝗿𝗮𝘀𝗮𝗮𝗻 𝗺𝗮𝗹𝘂 dalam diri. Guane boh?


 

Raja Gelap II 


.


No comments: