BIAR BETUL:JANGAN MAIN TUDUH-TUDUH.DAH LA KES ANWAR MEMALUKAN NEGARA DAN RAKYAT,DAKWAAN INI MENGERUHKAN HUBUNGAN DIPLOMATIK

Kedutaan asing intip maklumat sulit negara - Zahid
04/02/2010 4:16pm


Oleh MOHD. ASRON MUSTAPHA


KUALA LUMPUR 4 Feb. - Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi hari ini mendedahkan, terdapat kedutaan asing di negara ini menggunakan Atase Pertahanan mereka bagi tujuan mengintip maklumat sulit negara terutamanya yang berhubung dengan soal ketenteraan.


Ahmad Zahid ketika mengesahkan perkara itu berkata, perbuatan tidak bertanggungjawab tersebut turut dibantu oleh ‘orang dalam’ Kementerian Pertahanan (Kementah) dan para pegawai Angkatan Tentera Malaysia (ATM).


''Kita mempunyai maklumat bahawa kedutaan asing menggunakan Atase Pertahanan mereka dengan dibantu oleh orang dalam untuk mendapatkan maklumat sulit negara. Orang dalam ini mungkin dibayar dan pihak kami telah kenal pasti pihak yang bertanggungjawab.


''Perkara ini saya akan bawa dan jelaskan kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sebelum tindakan susulan (ke atas kedutaan asing) diambil dan maklumat terperinci mengenainya didedahkan,'' katanya kepada pemberita selepas merasmikan perhimpunan bulanan kementerian itu di sini hari ini. - Utusan



INILAH SIKAP MENTERI KITA:

1.CEPAT MELATAH
2.CEPAT MENUDUH
3.CEPAT BURUK SANGKA
4.MERUGIKAN NEGARA

No comments: