Perkongsian YB Hasnul Zulkarnain.



Perkongsian YB Hasnul Zulkarnain..

Kisah Rakyat.

Saya ke pejabat seperti biasa pagi ini atas urusan kerja yang perlu diselesaikan.

Beberapa surat saya minitkan untuk tindakan pegawai-pegawai saya. Sekeping surat ini menyentuh hati saya.

Datangnya dari seorang ibu yang tidak bekerja, surirumah sepenuh masa. Memohon untuk diberi bantuan persekolahan kepada 3 daripada 5 orang anaknya.

Katanya kos untuk menampung keperluan persekolahan agak tinggi dan tidak mampu ditanggung suaminya yang bekerja sebagai pekerja kilang.

Ini sebahagian kehidupan sebenar rakyat di bawah yang perlu untuk saya sebagai pemimpin dan yang lain ambil perhatian.

Bagi saya walau apa pun halangan, sebesar mana cabaran hidup, pendidikan anak-anak adalah paling utama.

InsyaAllah permohonan keluarga ini akan saya usahakan untuk diberi bantuan selayaknya.



No comments: