ISLAM YANG BAIK TIDAK MEMFITNAH.

 

Muzamal Mus


Orang Islàm yang baik akan menjauhi sikap mengadu dòmba, mengada-ngada kan cerita. 



PÄS mengatakan mereka memperjuangkan Islàm, 

Namun tidak menegur sikap pimpinan serta pengikutnya yang selalu bertindak dengan tidak mencerminkan akhlak ya g mulia. 


PÃS kini bertindak tidak mengikut cara Islãm dengan benar, PÄS yang ada kini menghalãlkan secara cara untuk berkuasa, 

Sebenarnya PÄS mengikut cara siapa, apabila bermudah mudah membuat sangkaan buruk, caci maki, fitnäh, mengadu dòmba, sesama saudara seìslam, Namun bagi PÃS mereka itu munãfiq, lïberal, sëkular, kafìr, orang yang tidak menjaga ïslam, dan juga dituduh menyokong orang bukan Isläm. 

Amat berat tuduhan yang berlegar-legar itu, Adakah org PÄS lupa di hari pembalasan itu, adanya hari penghitungan serta timbangan amal. Rasulläh begitu susah membawa orang masuk kepada ïslam, Namun orang PÄS bermudah mudah mengeluarkan orang dari Ïslam, malah mendoakan kehancurän sesama Isläm. 

Timbul di benak fikiran, PÄS yang ada hari ini sebenarnya mengamalkan Isläm fahaman apa? 

Gerakan mereka amat jauh dan tidak mencerminkan sikap ÄSWJ, hinggakan kata² Muftï itu dipermain-mainkan oleh pengikut-pengikut mereka tanpa teguran dari pimpinan, padahal mazhab orang awam itu adalah para Muftï yang di iktiraf, manakala fatwa dari mulut pimpinan PÄS itu siapa pula yang mengiktirafnya? PÄS yang hari ini PÄS memecahbelahkan ummat Isläm, insaflah kita semua. 

Utk apa kita berlebih-lebihan bertentang sesama islam.

Ingatlah isläm itu milik Alläh dan bukannya milik manusia, tanpa adanya dan tengah PÄS itu pun, Isläm akan tetap diperjuang dan terbela dalam tamadun kehidupan manusia.



No comments: