GRM yakin kebijaksanaan percaturan politik Anwar

 


Gabungan Reformis Malaysia (GRM) berkeyakinan Pengerusi Pakatan Harapan (PH) Datuk Seri Anwar Ibrahim mempunyai kebijaksaan politik tersendiri dalam percaturan politik negara.

Menurut Penyelaras GRM, Mustaffa Kamil Ayub, rakyat Malaysia juga semakin matang dalam menilai politik negara dan mampu menangani menangani sebarang kemelut.

"GRM memahami langkah strategik yang diambil oleh Datuk Seri Anwar dalam mengendalikan urusan Rang Undang Undang Perbekalan 2021.

"Kami juga berkeyakinan dengan kebijakan yang diambil oleh Anwar dalam melakar persefahaman baharu bersama bagi mengembalikan mandat rakyat dalam PRU 14 dengan Agenda Reformasi sebelum PRU 15, melalui proses yang termaktub dalam Perlembagaan Malaysia.

"GRM turut menjunjung kasih atas sebarang kebijakan yang diambil oleh Yang di-Pertuan Agong dalam menyelesaikan kemelut politik negara bagi mewujudkan kerajaan yang stabil, dihormati dan mampu membawa Malaysia ke era yang makmur sejahtera," katanya dalam satu kenyataan.

Sehubungan itu, GRM menyeru rakyat supaya terus bertenang dengan ikhtiar kehidupan diteruskan, memperbanyakkan doa dan solat hajat agar dikurniakan keselamatan dan kesihatan Kebawah Duli Yang Mana Mulia Yang di-Pertuan Agong.

GRM yang diwakili 10 NGO reformis juga meminta para aktivis menjunjung tinggi institusi Raja Berperlembagaan Malaysia serta menghayati semangat baharu "Reformis sedia berkhidmat, Reformis terus berjasa".

 

No comments: