MENGENAI SIDANG AKHBAR P.BALASUNDRAMANIAM

Raja Petra Kamarudin

Setelah sidang akhbar P. Balasubramaniam penyiasat '
swasta terakhir, alih-alih saya menulis laporan saya, saya pergi ke Queensway untuk makan siang dan di malam harinya saya pergi menonton ' we will rock u 'di Dominion teater.

Saya pikir saya akan membenarkan 24 jam atau lebih untuk berlalu sebelum saya menulis laporan saya kerana saya ingin melihat apa yang dikatakan orang lain terlebih dahulu. Well, sebahagian besar telah melaporkan sekitar satu minit dari sidang akhbar 100-minit. Dan berbicara paling hanya satu titik titik begitu banyak yang dibesarkan dalam sidang akhbar.

Pikiran anda, ini satu titik tentang Razak Baginda tidak bersalah atas pembunuhan Altantuya adalah hanya pendapat peribadi Bala, dan dia berkata begitu. Tetapi orang-orang yang membuat liputan sidang akhbar lebih suka bercakap tentang satu titik, yang merupakan pendapat peribadi Bala's. Mereka sama sekali mengabaikan begitu banyak masalah lain tentang peristiwa dan kejadian sebelum, semasa dan selepas pembunuhan Altantuya's.

Saya rasa ketidakadilan telah dilakukan, tidak hanya untuk Bala dan penguamnya yang menaruh begitu banyak persiapan ke dalam sidang akhbar, tetapi juga kepada semua orang Malaysia yang telah menunggu dengan nafas tertahan dan diharapkan lebih daripada sekadar satu kenyataan - sebuah pendapat tentang apakah Razak Baginda bersalah atau tidak.

Itu mungkin kerana mereka yang diutus oleh Allah untuk menutup sidang akhbar yang sambilan atau freelance wartawan yang mungkin ada meliputi sidang akhbar untuk pendapatan tambahan dan kerana tidak ada yang lebih baik untuk dilakukan juga. Hal ini mungkin menjelaskan high laporan, atau lebih tepatnya kekurangan wang.

Bagaimanapun, seperti yang saya katakan, alih-alih menulis laporan saya tentang persidangan akhbar, saya pergi ke ini untuk mendengar muzik , dan anak-anak melihatnya dengan agak mengagumkan .

Putriku mengakui ia tidak mendengar sebahagian besar lagu The Queen's sebelum dan saya berkata kepadanya bahawa ini adalah pada hari-hari ketika mereka membuat musik yang nyata dan bukan hal-hal yang anda dengar di radio saat ini.

Anyway, saya akan mula menulis laporan saya sekarang dan dalam beberapa jam anda boleh membaca apa yang dikatakan dalam sidang akhbar terakhir P. Balasubramaniam - 99 minit lain bahawa agensi berita lain dan halaman tampaknya tidak tertarik untukmembuat laporan tentangnya.

No comments: