Siasat sajalah - Anwar

Siasat sajalah - Anwar

KUALA LUMPUR 8 April - Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, Polis Diraja Malaysia (PDRM) boleh meneruskan siasatan berhubung dakwaan beliau kononnya pasukan keselamatan itu bekerjasama dengan perisik Israel.

Katanya, Tan Sri Musa Hassan diminta meneliti semula hansard ucapannya ketika membuat dakwaan itu di dalam Dewan Rakyat berhubung kerjasama dengan Israel yang turut mempunyai kaitan dengan firma perunding antarabangsa, Apco Worldwide.

''Siasat sajalah. Nak tanya banyak-banyak soalan apa lagi. Ini jawapan saya kepada Ketua Polis Negara dan saya harap beliau boleh sambung semula siasatan berdasarkan laporan polis pada 2008 tapi agak terbantut. Saya mengambil inisiatif untuk memberi semua maklumat yang saya ada.

''Terpulang kepada mereka (polis) kalau nak saya tolong, saya akan lakukan tugas saya sebagai rakyat Malaysia yang setia supaya UMNO dan media UMNO tidak memanipulasi dan menutup isu pencerobohan keselamatan negara yang serius ini," katanya pada sidang akhbar di lobi Parlimen hari ini.

Beliau mengulas kenyataan Ketua Polis Negara semalam yang mencabarnya supaya tidak menjadi pengecut apabila hanya berani menuduh polis di dalam Dewan Rakyat kononnya ada perisik Israel yang bertugas di Bukit Aman.

Musa turut menggesa Ketua Pembangkang itu mengemukakan bukti dengan segera berhubung dakwaannya itu agar siasatan segera dapat dijalankan.

Dalam perkembangan lain, Anwar turut ditanya tentang kenyataan Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim yang mendakwa Ketua Pembangkang itu telah mengarahkan Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Zulkifli Noordin supaya mengaitkan Perdana Menteri dan isteri dalam kes pembunuhan wanita Mongolia, Altantuya Shaariibuu.

Anwar menjawab ringkas:"Kalau ada bukti tunjukkanlah".

No comments: