NAK JADI KERAJAAN BALIK KA ..NAK JADI PEMBANGKANG SAMPAI MAMPOIH KA PUN OK JA



Ya..

Kita wajib saling hormat-menghormati sesama kita.. Yang paling penting masing-masing mempunyai hak untuk berbeza..

Bila MP's PKR mengeluarkan kenyataan rasmi menolak Tun M dan memuktamadkan calon PM 9 hanyalah DSAI.. Itu adalah hak mereka.. Dalam makna yang mudah mereka telah memutuskan untuk terus menjadi pembangkang sehingga PRU15 seperti mana yang kita maklum..

Begitu juga dengan kenyataan AMANAH hari ini.. Ianya patut dihormati oleh PKR.. Dan perbezaan ini merupakan hak AMANAH dalam menentukan hala tuju perjuangan.. Dalam erti mudahnya AMANAH akan terus berganding bahu dengan sesiapa sekali pun termasuk Tun M untuk mengembalikan mandat rakyat yang telah dicuri oleh PN..

Jadi..

Semua kita ada asas dalam menegakkan kehendak masing-masing..

Oleh itu..

Ana secara peribadi menyokong PKR memilih untuk menjadi pembangkang sehingga PRU15.. Dan turut menyokong AMANAH kembali ke Putrajaya bersama Tun.. Warisan.. DAP.. GPS.. Dan sewaktu dengannya..

Cuma ana tak setuju jika tubuh kerajaan yang ada PAS.. UMNO.. Muhyidin.. Hamzah.. Azmin dan Zuraida..

Ini adalah hak ana dalam berbeza.. Siapa pun tak boleh paksa.. Hatta Abg Sabu nak halang pun tak boleh.. Sebab itu hak ana secara mutlak..

Kan mudah bila saling hormat-menghormati.. Tak perlu kata nista.. Tak perlu maki hamun.. Dunia selamat.. In syaa Allah akhirat juga rahmat.. Amin..

😊😊


No comments: