LANGKAH TROPICANA?-MAHU JATUHKAN KERAJAAN BAGINDA?

 LANGKAH TROPICANA?





Norman Radzuan

Jangan lalai…broker2 politik tidak akn diam

BAIK DAN BURUKNYA KEABSAHAN DI PARLIMEN


Buka HP dlm percutian kawan send foto ini yg sebenarnya saya sudah melihatnya di group. Saya ditanya mengenai isu keabsahan di Parlimen. Jawab saya ada pro & kon. PRO nya utk buktikan keabsahan tanpa ragu sokongan tersebut.


KON nya akn membuat ahli politik mulakan LANGKAH seperti Langkah Tropicana utk malukan PM. Sdgkan Akta Lompat Parti sudah sedia maklum ia keputusan En Bloc. Broker2 politik mana peduli lantikkan Agong, mana peduli kestabilan politik utk ekonomi rakyat.


Ia hanya sekadar membuat sedikit kebimbangan rakyat adakah akn berlaku keruntuhan kerajaan Perpaduan ini. Ini kerana sudah beberapa kali ia berlaku. Di Perak 2 kali, federal 2 kali. Broker politik ini tidak akn pernah diam. Mereka bimbang salah guna kuasa dan mahukan kuasa utk merompak harta negara.


Apatah lagi bila pembentukan kabinet berlaku pastinya ada pihak yg tidak berpuashati. Bimbang akn berlaku Langkah sulit utk memalukan PM malah ia hanya membuat ketidakstabilan politik sehingga tarikh 19hb ini. 


Sepatutnya kita sudah fokus kpd pemulihan ekonomi bukannya bimbang apa akn berlaku pada 19hb apabila kita membuka jalan. 2018 kita mahu ketelusan hingga media dikuasai pembangkang. Itu yg saya kebimbangan peribadi saya mengenai undian Parlimen yg tidak perlu pun sebenarnya.


So apa caranya utk menyekat dari ia berlaku…ada caranya tapi tidak bolehlah diceritakan secara terbuka. Tanya saya perlu atau tidak undi 19hb ini?… Bagi saya tak perlu sb parti2 secara bersurat bersetuju menyertai kerajaan Perpaduan iaitu kerajaan saranan Agong.



No comments: