Friday, May 15, 2020

RUPANYA KENA KAWASAN DIA..PATUT MEROYAN...


Imej mungkin mengandungi: 2 orang, orang duduk

Ebit Lew telah membongkar kesusahan penduduk dijajahan takluk parlimen Mat Amar menyebabkan Mat Amar marah!

Kg Tapang, dalam Dun Panchor, Kawasan Dato Mohd Amar.

Sindiran Dato Mohd Amar ini dituju kepada Ustaz Ebit Lew;

https://www.facebook.com/329732910489507/posts/2721837034612404/?d=n

Ya Allah tuhanku di celahan bandar ini ujian buat pakcik makcik di Kg Tapang Kota Bharu dah tak boleh bergerak sangat. serta anak dan cucu.  Rumah hampir roboh. Bilik air tak rupa bilik air dah roboh. Tumpang tanah orang. 20 tahun duduk sini. Makcik mengengsot ke bilik air. Langsung tak boleh berjalan. Dua-dua uzur sakit. Masing-masing kerja susah. Abang ni dapat duit bantuan jkm rm400 dan persatuan tentera arm300.

Kasihan tengok cucunya seorang comel jer. Baik pakcik makcik ini. Katanya kami bersyukur atas segala nikmatnya. Kami Redha ini rezeki kami. Anaknya kerja sikit-sikit jer. Kedai burger dan tolong-tolong orang.

Saya ajak pakcik makcik ini pindah. Dia suka sangat cuma katanya tak nak berharap sangat sebab macam mustahil dan tak mimpi pun nak kemana-mana.

Pohon doakan saya dapat mencari rumah untuk saya bayar sewa untuk keluarga ini selagi mampu dan selagi hidup. Doakan yer.

Terima kaseh Ngo Usroti yang bantu saya tunjuk rumah dan bawa kesini. Terima kaseh JKM. Terima kaseh Zakat. Terima kaseh semua badan berwajib yang selalu hantar bantuan keperluan rumah buat keluarga ini. Terima kaseh orang masjid dan jiran-jiran semua yang membantu keluarga ini selama ini.

~ 30 Tahun Pas Memerintah Kelantan, Timbalan Menteri Besar nak selesaikan hal di dalam Dun sendiri pun tak dapat?

Mercedes mahal dah dapat, Elaun RM50,000 setiap Exco dah dapat, Duit RM400 juta pun dah masuk, duit Royalti pun dah masuk 50 juta lebih. Kemana duit tu semua? Hurm.

Ni laporan gambar lawatan Ustaz Ebit Lew di sebuah rumah warga emas di Kg Tapang.



No comments:

Blog Archive

My Blog List

Followers