DOA ANDA SEMUA


Mohd Asri Abu Bakar

Salam Jumaat....

Harga runcit Petrol dan Diesel negara terus menurun ketika harga pasaran dunia pun jatuh dengan teruknya.

Tapi, berapa jauh sangatlah kamu hendak menggunakan kenderaan untuk bergerak?. Dalam keadaan sekarang ni kan...jika turun 80 sen pun, dah tak berguna apa-apa pun. kerana slogan "KAMU MESTI DUDUK DI RUMAH!!!" masih terpakai.

Kenapa minyak masak yang trend harga (global) turut jatuh menjunam...KERA jaan tidak pula ingin mengurangkan harganya?...sebab, minyak masak tetap di gunakan setiap hari oleh pengguna-pengguna.

Nampak tak muslihat tersebut?...dan, contoh lagi satu...facemask pun tak turun-turun lagi harganya, kenapa? pun jawapan yang sama, kerana permintan terhadap facemask masih terlalu tinggi. KERA jaan dan pengedar mendapat untung yang berlipat kali ganda tetapi menyusahkan rakyat.

Jika orang-orang yang fanatik kepada PN/MN..mungkin mereka sudah terpengaruh dan mudah di manipulasikan (dengan harga rendah minyak fosil) dan senang-senang jer mereka di perbodoh-bodohkan. Sebab apa? Sebab mereka semua kurang pandai (sebenarnya saya nak tulis BODOH tadi, tapi tak sampai hati dan takut mereka marah ngan saya yang ikhlas ini!).

SOALAN:
Kenapa kamu para caingok's dan walaun's tidak pernah memiliki kecerdikan? Saya tanya jer ni....dan ada bantahan tak?.

*logik dan praktikalnya...harga barang-barang akan turun...mengikut trend penurunan harga minyak.


No comments: