Menteri Air Dedah Rahsia Masalah Air Di Kelantan- HUSAM MUSA


1. Akhirnya apa yg saya sebut mengenai punca masalah air di Kelantan sedikit terjawab : 'Masalah utama bekalan air di Kelantan bertitik tolak daripada KELEMAHAN TADBIR URUS....'

2. Itu adalah sebahagian apa yg disebut sendiri oleh YB Menteri Air dalam jawapan lisan kpd soalan lisan YB Nazmi, MP Setiawangsa di Dewan Rakyat.

3. KELEMAHAN TADBIR URUS!

Itu lah sebab dan kisahnya.

Itu lah sebab saya memaksa diri menegur perjalanan Aksb semenjak saya masih dalam Kerajaan Negeri.

Kemuncaknya adalah saya berhadapan dengan Dato Tuan Ibrahim selaku Timbalan Presiden Pas yg mempengerusikan pertemuan saya dengan Dewan Harian Pas Malaysia pada tahun 2015.

Namun, teguran saya bersama salinan dapatan audit ke atas Aksb,, tidak pun diambil peduli.

Allah Maha Berkuasa.

Apa yg saya tegur dulu disahkan oleh YB Menteri sendiri tujuh tahun kemudian.

4. APA PUNCA KELEMAHAN TADBIR URUS ITU?

Terus terang saya katakan, ia turut didalangi dan di lindungi oleh Orang Politik.

Selagi Pemimpin sedemikian tidak dibersihkan, saya yakin masalah Aksb tetap tidak akan berakhir.

5. Apa pun cadangan penyelesaian dan berapa pun bajet yg diberikan, selagi semua cadangan dan bajet yg dipohon dibuat dalam kerangka tujuan tersembunyi sedia ada, ia tidak banyak membantu Rakyat Kelantan mendapat bekalan air

terbaik

dalam masa yg dekat.

6. Apa pun, terima kasih kpd YB Menteri Air yg akhirnya berani menyerlahkan sedikit kebenaran.

7. Soalan saya pada Pak Menteri, apa tindakan ke atas semua tingkat pengurusan Aksb itu sendiri yg dikenal pasti mengalami masalah KELEMAHAN TADBIR URUS dengan makna yg luas itu?

Husam Musa

28 Julai 2022

#SaveKelantan

#SelamatkanKelantan

Link :https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=625949995563833&id=100044465135060




 

No comments: