Dasar Perjuangan dan Perlembagaan Parti Pas :


Riana Ariana

Sejak dahulu lagi ahli pas dimomokan dengan perjuangan Pas adalah menegakkan hukum Islam diMalaysia. Sehingga didoktrinkan oleh pemimpin  Pas jika ahli Pas mati melawan kerajaan Malaysia, mati ahli Pas adalah syahid. Malah jika ahli Pas mati semasa  menghadiri mesyuarat parti Pas pun sekalipun sudah dikira syahid jika dibandingkan mati ketika dalam sujud semasa solat. Hebat bukan....😅.

Jika diperhatikan perlembagaan parti Pas..dari fasal 2,3,4,5 dan 6 jelas parti Pas atau pemimpin Pas yang ada sekarang telah menyimpang jauh daripada perlembagaan parti Pas sendiri.

Ini diakui sendiri oleh Presiden Pas bahawa amat mustahil untuk melaksanakan hukum Hudud diMalaysia dan diKelantan disebabkan faktor masyarakat yang majmuk. Faktor masyarakat yang majmuk ni dizaman  kejadian Memali pun dah wujud lama.

Dengan penjelasan tersebut maka amat malang bagi pejuang pas yang bermatian mempertahankan Pas..kerana Presiden Pas sendiri tidak akan melaksanakan hukum Hudud jika menjadi kerajaan.

Ditakdirkan Allah..Pas sekarang sudahpun menjadi kerajaan Pusat. Allah  sekarang sedang membuka  pembohongan dan penipuan Parti Pas diatas dosa dosa lampau mengkafirkan sesama Islam.

Sudah pasti hukum Hudud akan terkubur walaupun Pas sudah menjadi kerajaan pusat.

Sesungguhnya Pas sanggup menghina serta melacurkan agama Islam demi Perut, Nafsu, Mercedes-Benz dan Seks semata mata.


No comments: