Nurul Izzah Anwar is with Chow Kon Yeow 曹觀友.

 

Di usia emas siapa sangka Makcik Salma bersendirian menjalani kehidupan menghadapi pelbagai cabaran. Kematian suami tercinta peneman hidup pada tahun lepas amat memilukan hati makcik Salma.
Selepas perjumpaan saya dengan Ketua Menteri Penang, Chow Kon Yeow 曹觀友, saya juga sempat ke Bazar Ramadhan untuk membeli juadah berbuka puasa untuk makcik Salma. Mungkin dah lama dia tak merasa makanan dari bazar. Masa beli tadi, peniaga di bazar pula terkejut nampak saya beli ayam 😆. Yelah saya kan jarang pegi ke bazar, selalu tak sempat.
Syukur Alhamdulilah, makcik Salma mengukir senyuman gembira sepanjang kami menemani dia. Beliau kata, selama 40 tahun perkawinan tak pernah gembira macam ni. Paling tak tahan bila dia kata.. rasa tak sunyi kalau ada anak boleh teman mak macam ni 😭.
Saya tak dapat bayangkan di usia 76 tahun, makcik Salma hidup sendiri tidak berteman. 😔
Saya mendoakan makcik Salam dikurniakan kesihatan bagi menjalani kehidupan dalam mencari keberkatan dan keredaan untuk menunaikan segala perintah dari Allah Subhanahuwataala, Amin.


No comments: