MENZIARAH GOLONGAN TUA- STEVEN SIM






Lebih 50 tahun Uncle Ah Hock tinggal dalam rumah usang, tak ada bekalan api, tak ada air paip, malah tandas pun tak ada. Tahun lepas, saya bina semula rumah baru untuk Uncle Ah Hock dalam masa 9 hari.

Jadi CNY ini, Uncle ada rumah baru. Description: 🏠

Namun, dia sentiasa terkenang zaman keluarganya masih ada. Ketika itu, tahun baru Cina walaupun tidak mewah tapi sekurang-kurangnya ada bersama orang tersayang.

Tahun baru Cina ini saya beri satu kejutan kepada Uncle. Saya hias rumahnya cantik-cantik, bawa sedikit kuih raya dan saya belikan baju baru warna merah untuk Uncle, kasi dia "Ong" pada tahun Rimau ini.

Apabila saya hulurkan ang pow ke tangannya, air mata Uncle Ah Hock terus mengalir 

"Lama tak sambut tahun baru Cina, tak sangka saya yang sudah tua ini pun boleh dapat ang pow," Uncle berseloroh.

Walaupun tak dapat menggantikan ahli keluarganya yang sudah tiada, saya cuba beri sedikit keceriaan kepada Uncle Ah Hock.

"Uncle tidak keseorangan, saya ada di sini bersama Uncle."Description: 🙋🏻‍♂️

Saya anggap orang Bukit Mertajam macam keluarga besar saya. Saya akan sentiasa berusaha menjaga keluarga saya.

Demi masa, hargailah apa yang ada di depan kita.

Selamat menyambut tahun baru Cina. Gong Xi Fa Chai Description: 🧧Description: 🧧

幸福,就是珍惜当下的一切,珍惜身边的人事物。恭祝各位阖家幸福,虎啸祥瑞

 

No comments: