LEBAI PUN TUNTUT GELARAN....KAH....


Hamfan Taha


 Pada awal awal pemerintahan PH ketika peanugerahan pinggat melaka di berikan masa tu bersusun senarai menteri dan timbalan menteri dari PH ambil anugerah tersebut....apa jadi masa itu..


Pas umno dan para penyokongnya berduyun duyun mengkritik mereka mereka yang menerima anugerah. Bagaikan nak perang dunia cyber di tanah melaya...


Walaupun sebenarnya isu tu tak ada jadi masalah pun kerana kurnian pinggat ni telah berlaku dari zaman BN dan Umno lagi...no issuu bagi saya lah...tapi kerana ia berlaku di zaman PH yang menterinya belum pun sampai setahun jadi Menteri dah di berikan Dato Seri dan macam macam lah...dan hujah hujah yang di kemukan tu ada asas juga...


Tiba tiba PN memerintah pun belum juga setahun sama macam PH dah keluar senarai menteri menteri dapat darjah kebesaran. Bagi saya tu pun semua ok....yang tak oknya ialah zaman PH depa balun semacam....ingatkan dah kembali kepada umno dan pas tak lah jadi macam PH....jadi juga rupanya....


Tapi kali ni geng geng PH pula balun mereka yang terima pinggat....hahahaha ini lah rakyat malaysia....dan cara politik malaysia...masa aku memerintah apa pun boleh....aku dah jadi pembangkang balun...jadi kerajaan sebat apa yang lalu...dua dua sama sahaja sebenarnya...


Cuma dalam perhimpunan agung umno dah 65 tahun belum lah isu pingat ni di bahaskan seingat saya. Dalam PKR dan Amanah pun rasanya tak ada lah yang bangkitkan supaya ketua ketua bahagian di berikan pinggat...kecuali parti Pas je dalam perbahasan mereka ada yang minta supaya dah jadi kerajaan ni bagi dato kat ustaz ustaz ketua bahagian mereka.....tu jer saya nak komen



No comments: